۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۸
کد خبر: ۲۹۷۹۴۵
در نشست مسؤولان قرارگاه های جهادی خراسان رضوی مطرح شد؛

گلایه دانشجویان بسیجی از سهل انگاری مسؤولان استانی در حمایت از اردوهای جهادی

خبرگزاری رسا ـ انتقاد از رفتارهای ناصحیح مسؤولان در مواجهه با جهادگران دانشجو از عمده مسائلی بود که در نشست مسؤولان قرارگاه های سازندگی بسیج دانشجویی خراسان رضوی مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.
اردوي جهادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، نشست خبری مسؤولان قرارگاه‌های سازندگی بسیج دانشجویی خراسان رضوی با موضوع اردوهای جهادی این سازمان ظهر امروز در محل مسجد حضرت زهرا(س) دانشگاه فردوسی برگزار شد.

 

لزوم تشکیل ستاد سازماندهی اردوهای جهادی به ریاست استاندار

امین خودی، مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد نیشابور در این نشست به تبیین مطالبات دانشجویان جهادگر خراسان رضوی در حمایت از اردوهای جهادی پرداخت و گفت: مطالباتی از استاندار خراسان رضوی داریم که اگر محقق شود، بخش مهمی از نیازهای حمایتی اردوهای جهادی در استان و شهرستان ها حل خواهد شد، از جمله تشکیل ستاد اردوهای جهادی به ریاست استاندار که باید انجام شود اما از آن خبری نیست.

 

وی با بیان این که تشکیل ستاد سازماندهی اردوهای جهادی به ریاست استانداران خواهد توانست 70 درصد مشکلات موجود در ارتباط با سازمان‌های مرتبط را رفع کند، افزود: چرا 18 دستگاه دولتی که باید در اردوهای جهادی رسما با ما همراهی و همکاری داشته باشند، پایشان وسط کشیده نمی شود؟ در حالی که گاهی با در اختیار قرار دادن یک دستگاه خودرو هم مشکلی حل می شود.

 

مسؤول قرارگاه سازندگی شهید شوشتری نیشابور از پایبندنبودن مسؤولان شهرستان ها به تعهدات خود در کمیته دانشجویی فرمانداری ها انتقاد کرد و یادآور شد: جلساتی که در شورای دانشجویی فرمانداری‌های شهرستان‌ها برگزار می شود، مصوباتی دارد اما متأسفانه مسؤولان تعهدی در قبال امضایی که پای آن مصوبه داشته اند، ندارند.

 

معلمان مناطق محروم در پایین ترین سطح علمی و فرهنگی قرار دارند

خودی مسؤولان متولی فرهنگ را از مخاطبان اصلی مطالبات دانشجویان جهادگر خواند و اظهار کرد: چرا در مقوله مهم فرهنگ که یکی از دغدغه های اصلی رهبر معظم انقلاب است، مسؤولان این حوزه پای کار اردوهای جهادی نیستند؟ یکی از این ارگان ها آموزش و پرورش است که با وجود مشکلات زیادی که در حوزه آموزشی در روستاها و مناطق محروم وجود دارد؛ گاه می بینیم معلمان از نظر فرهنگی و سواد علمی در پایین ترین سطح ممکن قرار دارند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان مطالبات دانشجویان جهادگر از وزارت علوم پرداخت و گفت: رهبر معظم انقلاب در دیداری که اخیرا با نخبگان داشتند، مجددا تأکید کردند که مسؤولان وزارت علوم به جای برگزاری اردوهای اروپایی، اردوهای جهادی را پیگیری کنند؛ درخواست ما پشتیبانی مسؤولان وزارت علوم از این اردوها هستیم.

 

حضور مسؤولان در اردوهای جهادی به بهره برداری بیشتر از این اردوها کمک می کند

در ادامه این نشست خبری، میثم میری، مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد کاشمر با اشاره به این که در اردوی جهادی این شهرستان که شهریورماه سال جاری برگزار شد، 72 نفر دانشجو متشکل از 40 برادر و 32 خواهر حضور یافته اند، عمده فعالیت این دانشجویان را در عرصه های عمرانی، فرهنگی، آموزشی، اقتصاد مقاومتی و بهداشت و درمان عنوان کرد.

 

وی پس از ارائه گزارش خود بر حضور مسؤولان استانی، به خصوص استاندار خراسان رضوی در اردوهای جهادی تأکید کرد و گفت: یکی از مطالبات دانشجویان این است که مسؤولان استانی هم سری به اردوهای جهادی بزنند؛ محرومیتی که در روستاهای دورافتاده وجود دارد، می طلبد که مسؤولان استانی در این مناطق حضور یابند تا علاوه بر بهره بداری بهتر از حضور دانشجویان و متخصصان عاشق خدمت در این مناطق، زمینه ای فراهم شود تا مسؤولان از نزدیک با مشکلات و محرومیت های روستاها روبرو شوند.

 

اردوهای جهادی سلوک معنوی و اعتکاف ما است

محمود سخدری، نماینده قرارگاه امام هادی(ع) بسیج دانشجویی خراسان رضوی سخنران بعدی این نشست خبری بود که به تبیین ایعاد گسترده جهادگران بسیجی در اردوهای جهادی پرداخت و اظهار کرد: مسؤولان هنوز دغدغه حاشیه شهر را در زمینه های مختلف درک نکرده اند و اگر بگوییم وضعیت این مناطق یک فاجعه است، اشتباه نکرده ایم؛ متأسفانه در این زمینه فقط گزارش کار وجود دارد و ما در وسط میدان می بینیم که کاری صورت نگرفته است.

 

وی مشکلات فعلی موجود در حاشیه شهر مشهد را ناشی از نابودی روستاها دانست و افزود: قرارگاه امام هادی(ع) در این زمینه فعالیت کرد تا مسائل روستاهای در حال از بین رفتن را حل کند؛ برای نمونه یکی از روستاها به دلیل مشکل تصفیه آب در حال تخلیه بود اما وقتی این مشکل حل شد، مردم در آن روستا باقی ماندند.

 

سخدری با بیان این که روح غالب بر تمام ادارات و ارگان های دخیل در محرومیت زدایی باید روحیه جهاد، ایثار و شهادت باشد، به انتقاد از برخورد سازمان های شهری و استانی با دانشجویان جهادگر پرداخت و تصریح کرد: مسؤولان، فضای اردوهای جهادی را یک وصله نچسب می دانند؛ ما ضرری از رفتار آن ها نمی کنیم چرا که اردوی جهادی سلوک معنوی و اعتکاف ما است، کسانی که ضرر می کند همین مسؤولان هستند./820/202/ب2

ارسال نظرات