۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۲۹۷۸۵۱
مسؤول نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی:

ساختمان حوزه علمیه الزهرا آشخانه 43 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: عملیات احداث ساختمان مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) آشخانه اکنون بیش از 43 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
حجت الاسلام سالاري مکي - مسؤول نمايندگي حوزه علميه خراسان شمالي

حجت الاسلام حجت سالاری مکی، مسؤول نمایندگی حوزه علمیه استان خراسان شمالی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به آخرین وضعیت اجرای پروژه های مصوب سفر رهبر معظم انقلاب به استان مرتبط با حوزه های علمیه در شهرستان مانه و سملقان، اظهار کرد: در سفر رهبری به خراسان شمالی در مهرماه سال 91، سه پروژه عمرانی احداث ساختمان مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س)، ساختمان مدرسه علمیه برادران حضرت بقیه الله العظم(عج) و احداث استادسرای این مدرسه در شهر آشخانه، مرکز شهرستان مانه و سملقان مصوب شد.

 

وی با اشاره به اینکه بعد از ابلاغ اعتبار، اجرای هر سه پروژه مزبور شروع شد، افزود: از این سه طرح اکنون عملیات ساخت مدرسه علمیه حضرت بقیه الله(عج) برادران با 97 درصد پیشرفت فیزیکی تقریبا به اتمام رسیده و اکنون مورد بهره برداری قرار گرفته است.

 

حجت الاسلام سالاری مکی خاطرنشان کرد: ساختمان مدرسه علمیه بقیه الله الاعظم(عج) آشخانه با زیربنای دو هزار و 500 مترمربع با اعتبار شش میلیارد ریال احداث شده است.

 

به گفته وی از این میزان اعتبار هزینه شده، سه میلیارد ریال از محل دفتر رهبر معظم انقلاب و سه میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات حوزه علمیه خراسان تأمین و هزینه شده است.

 

وی تصریح کرد: همچنین عملیات احداث ساختمان استادسرای مدرسه علمیه بقیه الله الاعظم(عج) شهرستان مانه و سملقان نیز در دو واحد به 260 مترمربع اکنون 98 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و به بهره برداری رسیده است.

 

حجت الاسلام سالاری مکی افزود: برای احداث این استادسرا نیز یک میلیارد و 200 میلیون ریال اعتبار هزینه شده که از این میزان 800 میلیون ریال از محل اعتبارات دفتر رهبری و 400 میلیون ریال هم از محل اعتبارات حوزه علمیه خراسان تأمین و هزینه شده است.

 

دبیر شورای استانی حوزه های علمیه استان خراسان شمالی همچنین در مورد عملیات احداث ساختمان مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) شهر آشخانه نیز اظهار کرد: عملیات ساخت این مدرسه علمیه بهمن ماه سال 92 و همزمان با ایام سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در محل شهرک فرهنگیان شهر آشخانه مرکز شهرستان مانه و سملقان آغاز شد.

 

وی با بیان اینکه ساختمان مزبور در زمینی به مساحت دو هزار و 600 متر با زیربنای دو هزار و 150 مترمربع در دو طبقه در دست احداث است، خاطرنشان کرد: عملیات احداث ساختمان مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) آشخانه اکنون بیش از 43 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

حجت الاسلام سالاری مکی افزود: برای احداث این ساختمان در مجموع هشت میلیارد و 900 میلیون ریال اعتبار پیش بینی شده بود که از این میزان شش میلیارد و 200 میلیون ریال آن از محل اعتبارات دفتر رهبر معظم انقلاب و دو میلیارد و 700 میلیون ریال آن نیز از اعتبارات حوزه علمیه خراسان تأمین و هزینه می شود.

 

وی در ادامه با بیان اینکه حوزه علمیه خواهران الزهرا(س) از سال 86 در مرکز شهرستان مانه و سملقان راه اندازی شد و اکنون نیز 40 طلبه خواهر در آن تحصیل می کنند، افزود: ساختمان فعلی این مدرسه علمیه استیجاری بوده و مشکلاتی از قبیل کمبود فضای آموزشی، نداشتن مکان آموزشی مستقل و غیره دارد.

 

گفتنی است، شهرستان مانه و سملقان در خراسان شمالی با بیش از 105 هزار نفر جمعیت دارای دو حوزه علمیه الزهرا(س) خواهران و حضرت بقیة الله الاعظم برادران و به ترتیب با 40 و 45 طلبه است.

 

شایان ذکر است، در سال تحصیلی جاری در مجموع هزار و 400 طلبه خواهر و برادر در 15 حوزه علمیه شهرستان های مختلف این استان شامل 9 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران در سطوح یک، دو و سه مشغول تحصیل علوم دینی هستند که از این تعداد 850 نفر برادر و مابقی خواهر هستند./9314/303/ب3

 

ارسال نظرات