۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۲۹۷۸۰۱

چند خبر کوتاه از غرب کشور

خبرگزاری رسا ـ دیدار طلاب و روحانیان با خانواده شهید یارویسی، برگزاری همایش مداحان و ذاکران در اسلام آباد غرب و برگزاری گفتمان دینی در سنقر عناوین اخبار کوتاه از غرب کشور هستند.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، جمعی از طلاب و اساتید حوزه های علمیه استان کرمانشاه پیش از ظهر امروز با خانواده شهید والامقام عبدالعلی یارویسی دیدار کردند.

 

حجت‌الاسلام محمد تقی صرفی پور، استاد دانشگاه و حوزه علمیه استان کرمانشاه با حضور در منزل شهید عنوان داشت: قطعأ جمهوری اسلامی ایران با مجاهدت و ایثار رزمندگان اسلام در برابر دشمنان اقتدار خود را حفظ کرد و سبب حفظ ارزش های انقلاب و اسلام شد.

 

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه باب شهادت همچنان باز است اظهار داشت: خوشبختانه همچنان روحیه شهادت طلبی در وجود جوانان غیور انقلاب اسلامی موج می زند و شاهد شهادت این عزیزان در راستای پاسداری از حرمین شریفین هستیم.

 

مدیر سابق حوزه علمیه امام خمینی (ره) استان کرمانشاه در پایان بیان داشت: شهدا به نظام و انقلاب اعتبار و امنیت بخشیدند، امید است بتوانیم در سایه حضرت ولی عصر (عج) آرمان های امام راحل و شهدا را حفظ کرده و همواره پیرو ولایت فقیه باشیم.

 

گفتنی است شهید والامقام عبدالعلی یارویسی در سال 1359 به درجه رفیع شهادت نائل گردید.

 

برگزاری همایش مداحان و ذاکران در اسلام آباد غرب
به گزارش خبرگزاری رسا در کرمانشاه، همایش مداحان و ذاکران اهل بیت علیهم السلام در شهرستان اسلام آباد غرب برگزار شد.


حجت‌الاسلام علی اوسط کماسی مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسلام آباد غرب با حضور در این مراسم عنوان داشت: مداحان نقشی مهم و اساسی در مجالس عزاداری ائمه اطهار علیهم السلام ایفا می کند و جایگاهی والا در نزد مردم دارند.


حجت الاسلام کماسی خاطرنشان کرد: مداحان با خواندن اشعار پر محتوا می توانند آموزه های عمیق دینی را به نسل های آینده منتقل کرده و دروسی همچون امر به معروف و نهی از منکر را به آن ها بیاموزند.


وی در پایان تأکید کرد: ذکر فضایل اخلاقی ائمه اطهار علیهم السلام در قالب اشعار و نوحه های زیبا و مناسب، ماندگاری فضایل را در ذهن و خاطر افراد بیشتر می کند و موجب زنده ماندن مکتب و سیره اهل بیت خواهد شد.

 

برگزاری گفتمان دینی در سنقر
به گزارش خبرگزاری رسا در کرمانشاه، گفتمان دینی با محوریت فرهنگ ایثار و شهادت در شهرستان سنقر و کلیایی برگزار شد.


حجت الاسلام محرمعلی چراغی مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنقر و کلیایی در این مراسم اظهار داشت: شهادت سعادتی بزرگ است که نصیب بندگان خاص و مخلص خداوند متعال می شود.


مدیر اداره تبلیغات اسلامی سنقر و کلیایی خاطرنشان کرد: جایگاه والای شهید به دلیل ابعاد وجودی شخصیتی است که به درجه ای از کمال و ایمان رسیده که از دادن جان خود در راه خدا دریغ نمی کند و در مقابل ظلمات و تاریکی های دنیا قد علم کرده و خواستار تابش پرتو نور ایمان و بندگی بر تمام مردم زمین است.


وی در پایان با اشاره به قیام بزرگ عاشورا عنوان داشت: سیدالشهدا (ع) با اهدای جان خود و عزیزانش به دنبال احیای فرهنگ اسلام و امر به معروف و نهی از منکر بود، خیرخواهی تمام مردم از ویژگی های بارز ائمه اطهار علیهم السلام است و در این میان سیدالشهدا (ع) سرآمد بوده و نامش ماندگار و جاوید است، شهدای انقلاب و دفاع مقدس نیز با تأسی از امام حسین (ع) در مقابل ظلم و ستم ایستادند و جان دادند اما خفت بندگی ظالمان و ستمگران را نپذیرفتند./857
/203/ب2

ارسال نظرات