۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۸
کد خبر: ۲۹۷۷۵۹
استاد حوزه و دانشگاه:

مقابله با استکبار و گروه‌های تکفیری دفاع از دین خدا است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که علاوه بر قانون، دین ما دستور می دهد تا با استکبار مقابله کنیم، گفت: به برکت آموزه های امام راحل که برگرفته از قرآن است، مرزهای خاکی بین مسلمانان برداشته شده و امت اسلامی یکپارچه شده اند.
حجت الاسلام سيدعباس ميرحبيبي

حجت الاسلام سیدعباس میرحبیبی استاد حوزه و دانشگاه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که جهاد اسلامی جز احکام ضروری اسلام است، گفت: جهاد به دو شکل ابتدایی و دفاعی است.

 

وی افزود: اختیار جهاد ابتدایی با امام معصوم است و زمانی اتفاق می افتد که دشمن اعلام جنگ نکرده، اما مردم را مورد ظلم و ستم قرار گرفته اند و موجب ترویج ظلم و ستم شده است.

 

حجت الاسلام میرحبیبی با بیان این که در جهاد ابتدا برای نجات مردم و سرکوب قدرت های ستمگر، باید به مقابله با آنها کرد، گفت: جهاد دفاعی زمانی اتفاق می افتد که به مسلمانان تعدی و تجاوز شده باشد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این که برای جهاد دفاعی نیاز به وجود و دستور امام معصوم نیست، گفت: در جهاد دفاعی همه باید به صورت زبانی، جانی، مالی و فکری برای مقابله با دشمن تلاش کنند.

 

وی با اشاره به این که در زمان حاضر نیز امت اسلامی به عنوان یک ملت هستند، گفت: به برکت آموزه های امام راحل که برگرفته از قرآن است، مرزهای خاکی بین مسلمانان برداشته شده و کشورهای اسلامی یکپارچه شده اند.

 

به گفته وی، اگر استکبار و نمایندگان استکبار در منطقه تصمیم به تجاوز به کشورهای اسلامی گرفته و مسلمانان را مورد آزار و اذیت قرار دادند، ایران اسلامی باید در مقابل آنها بایستد و به دفاع از مسلمانان بپردازد.

 

حجت الاسلام میرحبیبی با بیان این که جهاد امروز، جهاد دفاعی است، گفت: دنیا یکپارچه تجاوز، ظلم و نسل کشی است، از این رو مسلمانان باید با استکبار جهانی مقابله کنند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه، حضور ایران در کشورهای سوریه، عراق، لبنان، فلسطین و یمن را وظیفه و جهاد دفاعی اسلامی دانست و گفت: در قانون اساسی بر دفاع جمهوری اسلامی از سرزمین مسلمانان تأکید شده است.

 

وی با تأکید بر این که علاوه بر قانون، دین اسلام نیز به مقابله با استکبار تأکید دارد، گفت: جهاد دفاعی یک ضرورت مشروع است که علاوه بر رضایت خدا، منافع متعددی را برای ایران اسلامی به دنبال دارد.

 

به گفته وی، مقابله با استکبار و گروه های تکفیری به معنای دفاع از دین خدا است و موجب تضعیف دشمن و نابودی دشمن خواهد شد.

 

حجت الاسلام میرحبیبی با تأکید بر این که هرکجا دین خدا و امت اسلامی مورد هجمه قرار بگیرد، وظیفه دینی ما دفاع از دین خدا و امت اسلامی است، گفت: عمل به وظیفه الهی در دفاع از دین موجب عزت و قدرت می شود، چرا که خداوند متعال وعده این عزت را در قرآن کریم داده است./1307/302/ب3

ارسال نظرات