۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۸
کد خبر: ۲۹۷۷۰۷
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر چهارمحال و بختیاری:

نقش نهضت عاشورا در تداوم اسلام بی ‎بدیل است/ فعالیت های فرهنگی در اولویت هلال احمر قرار دارد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر چهارمحال و بختیاری با بیان این که پرداختن به امور فرهنگی در رأس همه فعالیت های این مجموعه قرار دارد، گفت: ما بر این باور هستیم که اگر امور فرهنگی اصلاح شود، سایر مشکلات و کمبودها نیز خود به خود رفع خواهد شد.
هلال احمر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام علی اکبر جعفری، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر چهارمحال و بختیاری، شامگاه یک شنبه، 3 آبان ماه، در دیدار با امام جمعه کوهرنگ، با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، اظهار داشت: تا زمانی که نام حسین(ع) زنده است و مجالس سوگواری در جای جای ایران اسلامی برقرار است، این نهضت و انقلاب نیز ادامه خواهد داشت.

 

حجت الاسلام جعفری، نقش نهضت عاشورا در تداوم اسلام را بی بدیل دانست و گفت: پیامبر اکرم(ص) دین اسلام را آورده و امام حسین(ع) آن را بقا بخشیده و با قیام خود به اسلام هویت داده است.

 

وی با بیان این که عزاداری امام حسین‌(ع) سبب تقویت روح معنوی و ارزش ‌های اسلامی در جامعه می ‌شود، افزود: نهضت عاشورا نه به عنوان یک واقعه تاریخی محض بلکه به عنوان یک باور مذهبی برای تشیع، محور بسیاری از حرکت ‌ها و خیزش ‌های فکری سیاسی بوده است.

 

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر چهارمحال و بختیاری در ادامه به رسالت های سازمان هلال احمر اشاره کرد و با بیان این که پرداختن به امور فرهنگی در رأس همه فعالیت های این مجموعه قرار دارد، اظهار داشت: ما بر این باور هستیم که اگر امور فرهنگی اصلاح شود، سایر مشکلات و کمبودها نیز خود به خود رفع خواهد شد.

 

حجت الاسلام جعفری با بیان این که کار ائمه جمعه و سازمان هلال احمر در یک راستا است، تصریح کرد: هر دو دغدغه رفع مشکلات مردم را دارند و هر دو با نگاه محبت آمیز به میدان عمل می آیند و در جهت یاری رساندن به مردم اقدام می کنند.

 

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر چهارمحال و بختیاری با تأکید بر این که باید در حوزه امدادرسانی، نگاهمان را محلی و بومی کنیم و با توجه به کمبودها و نوع نیاز هر منطقه وارد عمل شویم، خاطرنشان کرد: حقیقتا شهرستان کوهرنگ یکی از محروم ترین شهرستان ها است و نیاز به توجه جدی در همه امور دارد.

 

این مقام مسؤول، جمعیت هلال احمر را یک نهاد مردمی و با ساختاری مردم نهاد عنوان کرد و افزود: برای جذب مردم به اعتماد سازی، عملکرد صادق و اطلاع رسانی شفاف نیاز است و هر حرکتی که انجام می شود باید دارای نقشه راه باشد و نداشتن نقشه و جهت سبب گمراهی و نابودی خواهد بود.

 

وی با تأکید بر این که نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر همواره به دنبال ارتقای فرهنگ دینی و اخلاق مداری میان تمامی نیروهای این مجموعه خواهد بود و آن را از اصول برنامه های خود می داند، خاطرنشان کرد: ارتباط مستمر این مجموعه با ائمه جمعه در شهرستان ها نقش بسزایی در تحقق اهداف فرهنگی و دینی این مجموعه خواهد داشت./9457/202/ب1

ارسال نظرات