۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۱
کد خبر: ۲۹۷۶۹۳
مدیر حوزه های علمیه خواهران کرمانشاه:

التزام به دستورات الهی از مشخصه های عزادار واقعی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه خواهران کرمانشاه با اشاره به لزوم پایبندی به دستورات الهی، گفت: عزادار واقعی سیدالشهدا در کنار اقامه عزاداری، دستورات الهی را نیز در زندگی خود بکار می بندد.
حجت الاسلام سعيد فتحي

حجت الاسلام سعید فتحی مدیر حوزه های علمیه خواهران استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، با اشاره به آیاتی از سوره بقره عنوان داشت: نمی توان با تکیه بر دین اجداد خود در ثواب کارها با آن ها شریک شد، همانطور که گناهان پدران و اجداد را به پای فرزندان نخواهند نوشت.


مدیر حوزه های علمیه خواهران استان کرمانشاه ابراز داشت: متأسفانه در عصر حاضر ظاهر عزاداری های ایام محرم در نظر افراد پر رنگ شده و آموزه های امام حسین (ع) و یارانش به فراموشی سپرده می شود و یا کمرنگ شده است.


حجت الاسلام فتحی خاطرنشان کرد: افراد زیادی با گریه کردن در ایام ماه محرم تصور می کنند که عزاداری کامل و خوبی داشته اند، این در صورتی است که همان فرد نماز را سبک شمرده، خمس اموال را پرداخت نمی کند و یا گناهان دیگری مرتکب می شود.


وی تصریح کرد: در انجام عزاداری ها، اشک ریختن و اندوه جایگاه مهمی دارد اما مهم تر از آن التزام داشتن به دین خدا و عمل به دستورات قرآن است، ائمه اطهار علیهم السلام با هدف ترویج دین خدا و جلوگیری از تحریف آن قیام کردند پس ترک گناهان یکی از مهم ترین مشخصه هایی است که فرد عزادار واقعی باید داشته باشد.


مدیر حوزه های علمیه خواهران استان کرمانشاه ادامه داد: نباید توقع داشت با آرزو و دعا کردن به اصحاب امام حسین (ع) ملحق شده و سعادتمند شد، بلکه پاداش هر شخصی برابر عمل به دستورات خداوند و سیره ائمه اطهار علیهم السلام که عین دستورات الهی است محاسبه می شود.


حجت الاسلام فتحی یادآور شد: ما مسؤول اعمال خوب و بد نسل های بعد از خود هستیم چرا که زمینه خیر و شر را ما برای آن ها پدید می آوریم، مثلا امام حسین (ع) برای اقامه امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد، پس در زمان های بعد از قیام عاشورا هر کس برای اقامه امر به معروف و نهی از منکر قدمی بردارد، سیدالشهدا و اصحابش در آن کار خیر و نیک ثواب می برند.


وی افزود: گاه فردی بدعتی نادرست قرار داده و گناهی را در جامعه باب می کند، تا زمانی که اشخاصی به آن سنت نادرست عمل کنند فرد بدعت گذار نیز در گناهان شریک است.


مدیر حوزه های علمیه خواهران استان کرمانشاه در پایان گفت: عمل به دستورات الهی در تمام زمان ها و مکان ها و برای همه افراد یکسان است و اشخاصی که به دستورات الهی در کنار عزاداری های خود پایبند باشند، عزاداری مقبولی داشته و سعادتمند خواهند شد./857/302/ب1

ارسال نظرات