۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۲۹۷۶۸۷
استاد حوزه علمیه:

روح حسینی بر جامعه بی توجه به امر به معروف حاکم نیست

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه گفت: در جامعه‌ای که امر به معروف و نهی از منکر رواج نداشته باشد روح امام حسین(ع) حاکم نیست و اگر از دستگاه امام حسین(ع) فاصله بگیریم روال زندگی ما رو به فساد می‌رود.
حجت الاسلام احمد محلاتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام احمد محلاتی استاد حوزه علمیه تهران عصر امروز در امامزاده زبیده خاتون قزوین با اشاره به قیام امام حسین(ع) و اهداف ایشان از قیام گفت: امام حسین(ع) برای حل مشکلات ریشه‌ای، اصلاح امور و حل مشکلات مردم قیام کردند.

 

وی در ادامه افزود: امام حسین(ع) نتوانست در برابر ظلم ظالمان و حق کشی آنها ساکت بنشیند و برای از بین بردن فساد در جامعه اسلامی دست به قیام بزرگی زدند.

 

این کارشناس حوزوی ابراز کرد: در جامعه‌ای که امر به معروف و نهی از منکر رواج نداشته باشد روح امام حسین(ع) حاکم نیست و اگر از دستگاه امام حسین(ع) فاصله بگیریم روال زندگی ما رو به فساد می‌رود.

 

اگر امر به معروف و نهی از منکر نباشد هیچ یک از واجبات مورد قبول نیست

استاد حوزه علمیه تاکید کرد: ما نباید مچ گیری کنیم ما باید دستگیری کنیم و شهید مطهری در نوشته‌هایش دارد در آخر الزمان مردمانی می‌آیند که اظهار مقدس نمایی می‌کنند این مردم تازه به دوران رسیده‌اند و امر به معروف و نهی از منکر نمی‌کنند و بی‌تفاوت از کنار دیگران عبور می‌کنند.  

 

وی با بیان این‌که رفتار درستی با جوانان داشته باشیم تصریح کرد: جوانان ما نیاز به رفاقت و رفتار خوب دارند و از راه‌های مختلف باید آنها را راهنمایی کرد، امر به معروف و نهی از منکر همانند دریا در برابر قطره واجبات است.

 

این کارشناس حوزوی اضافه کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر نباشد نماز و روزه ما مورد قبول نیست و اگر امروز مساجد ما تبدیل به خانه سالمندان شده علتش اجازه ندادن به حضور جوانان در مساجد است.

 

استاد حوزه علمیه اظهار کرد: ما باید جوانان را با مساجد آشتی دهیم و در مکبری و امور اداره مسجد از آنها کمک بگیریم و عمر گران مایه جوانان را هدر ندهیم.

 

حجت الاسلام محلاتی با بیان این‌که  امر به معروف فرصت سازی است و ما نباید فرصت سوزی کنیم بیان کرد: امر به معروف راه انبیا و شیوه انسانهای صالح است و اگر امر به معروف و نهی از منکر اقامه شود تمام فرایض به پا داشته می‌شود.

 

وی اهمیت امر به معروف و نهی از منکر را بسیار دانست و خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر به اندازه‌ای اهمیت دارد که دو امام معصوم(ع) دست به دست یکدیگر می‌دهند تا وضوی پیر مردی را اصلاح کنند.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: با مشت و لگد امر به معروف و نهی از منکر نمی‌کنند و سلاح قویتری به نام بیان زیبا وجود دارد اما متاسفانه در جامعه ما زمانی که صحبت امر به معروف و نهی از منکر می‌شود همه به فکر تخریب می‌افتند.

 

حجت الاسلام محلاتی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) ابراز کرد: بهترین شما کسی است که با جوانان با زبان خوش سخن بگوید، بعضی از ما متدین با جوانان خشک برخورد می‌کنیم در حالی که دین داری به این شکل نیست و نیاز به یک بیان و رفتار خوب دارد.

 

این کارشناس حوزوی ابراز کرد: پیامبر(ص) با زبان و مهربانی مردم را جذب دین می‌کردند مهربانی و عاطفه ایشان سبب علاقه مندی مردم به دین شد ما هم باید با صبر و بردباری با مردم رفتار کنیم و باعث رنجش کسی نشویم.

 

وی در ادامه افزود: مردم آینه خداوند بر روی زمین هستند و رفتار خداوند با بندگانش مهربانانه و دلسوزانه است ما هم باید در برخورد با منکر آینه باشیم چون آینه از روی صفا عیب را می‌گوید نه از روی انتقام و غرض، اگر عیبی را در کسی مشاهده کردیم باید برای رضای خدا او را راهنمایی کنیم.

 

استاد حوزه علمیه در پایان گفت: زمانی که خودمان کار ناشایستی انجام می‌دهیم نمی‌توانیم دیگران را از انجام آن کار منع کنیم و برای اجرای واجبات دین ابتدا باید خودمان انجام دهیم، در رفتار با جوانان نباید آنها را خرد کنیم و ضعف آنها را نبینیم و از کارهای نیک آنها قدردانی کنیم./838/202/ب1

ارسال نظرات