۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۲۹۷۶۸۵
استاد حوزه و دانشگاه:

حسینی بودن در گرو عمل به دستورات اسلام است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسینی با اشاره به ویژگی های عزادار حسینی، گفت: توجه به حلال و حرام الهی کوچک ترین وظیفه عزادار حسینی است.
امام حسين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درتبریز، حجت الاسلام سید جلال حسینی، امروز در مراسم عزاداری طلاب و روحانیان تبریز، با اشاره به ویژگی های عزاداران حسینی، اظهار اشت: توجه به حلال و حرام الهی کوچکترین وظیفه عزادار حسینی است.

 


وی با بیان این‌که عزادار حسینی رعایت حلال و حرام الهی را مهم تلقی می کند، تصریح کرد: کسی که خود را حسینی می داند باید از نگاه حرام، گفتار حرام و عمل حرام باز دارد، حسین(ع) در راه احیای سنت های پیامبر اکرم(ص) و حلال و حرام دین خدا راهی کربلا شد.

 


این استاد حوزه علمیه تبریز، بر تن کردن لباس سیاه را در عزای حسینی کافی ندانست و خاطرنشان کرد: اگر توجه به اهداف حسین بن علی در عزاداران حسینی نباشد، عزادار حقیقی نخواهد بود و ارزشمند نخواهد بود، عزادار حسینی ارزش های حسینی را چراغ راه خود می داند.

 


وی عشق و محبت واقعی به ابا عبدالله را در ترک معاصی خواند و خاطرنشان کرد: دوری از منکر و عمل به معروف نشان از عشق و محبت واقعی به امام حسین(ع) دارد، حضرت اباعبدالله(ع) شهید راه احیای دین رسول الله و احیای فرائض دینی است.

 


حجت الاسلام حسینی، دین اسلام را دین تسلیم در برابر دستورات الهی دانست و خاطرنشان کرد: عمل به برخی از دستورات دین اسلام و ترک احکام دیگر با مسلم بودن سازگار نیست، مسلمان واقعی کسی است که تسلیم در برابر تک تک دستورات الهی باشد.

 


وی با اشاره به هشت سال دفاع مقدس، اذعان داشت: این فرهنگ حسینی بود که رزمندگان را به سوی جبهه های نبرد روانه کرد، رزمندگان اسلام با لبیک به حسین(ع) و مانند امامشان در راستای حفظ دین اسلام جان و مال خود را فدای اسلام ناب محمدی کردند.

 


این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به وظیفه روحانیت در اشاعه ارزش های مکتب حسینی، ادامه داد: آشنایی با مکتب حسین به برکت روحانیت و حوزه های علمیه است، اگر رزمندگان اسلام به سوی جبهه های نبرد شتافتند ناشی از تلمذ در محضر علمای دین و روحانیت بوده است.

 


وی ترویج سبک زندگی حسینی را لازم و ترویج عزاداری صحیح  و آشنایی با ارزش های حسینی را وظیفه روحانیت خواند و گفت: تربیت عزادار حسینی که توجه به حلال و حرام الهی را پیشه خود بداند، در محضر علما تحقق خواهد یافت./854/202/ب1

ارسال نظرات