۰۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۲۹۷۵۰۴
امام جمعه فاروج:

دولت در اجرای برجام، نامه رهبری را نصب العین قرار دهد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه فاروج گفت: هیأت دولت در اجرای برجام می بایست نامه رهبر معظم انقلاب و شروط 9 گانه معظم له را نصب العین قرار دهد.
حجت الاسلام قليزاده - امام جمعه فاروج

حجت الاسلام عباسعلی قلیزاده، امام جمعه فاروج، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب به رییس جمهور و تأیید مشروط برجام(برنامه جامع اقدام مشترک هسته ای)، اظهار کرد: همان گونه که رهبری تأکید کردند در روند اجرای برجام می بایست تضمین های قوی و کافی برای جلوگیری از تخلف طرف های مقابل در قبال انجام تعهدات ایران در توافقنامه هسته ای اخذ شود.

 

وی با اشاره به شرط رهبری درباره لغو تمامی تحریم ها از جمله اعلام کتبی رییس جمهور آمریکا و اتحادیه اروپا مبنی بر لغو تحریم ها، تصریح کرد: بر این اساس هر گونه اظهارنظری مبنی بر باقی ماندن ساختار تحریم ها و یا وضع تحریم های جدید در هر سطح و به هر بهانه ای نقض برجام محسوب می شود.

 

حجت الاسلام قلیزاده با تأکید بر اینکه در این راستا هیأت دولت یازدهم نباید هیچ گونه تساهل و تسامحی داشته باشد، افزود: هیأت دولت در اجرای برجام می بایست نامه رهبر معظم انقلاب و شروط 9 گانه معظم له را نصب العین قرار داده و تمامی شروط آن را به صورت دقیق اجرایی کند و در صورت وضع هر گونه تحریم جدید از سوی غرب به هر بهانه و در هر سطحی، فورا اقدام به توقف اجرای برجام کند.

 

وی با اشاره به فرمایشات رهبری مبنی بر اینکه رفع تحریم ها از باب رفع ظلم و احقاق حقوق ملت امری لازم بود اما در عین حال باید توجه داشت که گشایش اقتصادی جز با جدی گرفتن اقتصاد مقاومتی و نگاه به ظرفیت های داخلی محقق نمی شود، اضافه کرد: دولت تدبیر و امید با وجود اجرای برجام و رفع تحریم ها می بایست اصول اقتصادی کشور را بر پایه اقتصاد مقاومتی قرار داده و کشور را در برابر توطئه های آتی دشمنان بیمه کند.

 

حجت الاسلام قلیزاده تصریح کرد: با وجود اینکه رهبری از سال های گذشته موضوع اقتصاد مقاومتی را مطرح کرده اند اما متأسفانه عملکرد دولت ها در مسیر اجرایی کردن سیاست اقتصاد مقاومتی چندان مناسب نبوده و اقدام قابل توجهی در این زمینه انجام نشده است.

 

وی با اشاره به تأکید رهبری مبنی بر اینکه آمریکا همچون گذشته رویکرد خصومت و اخلال درباره جمهوری اسلامی و ملت ایران را در پیش می گیرد، اضافه کرد: واقعیت آن است که در طول بیش از سه دهه گذشته خصومت رویکرد همیشگی آمریکا در قبال نظام جمهوری اسلامی بوده به همین دلیل در شرایط پسابرجام نیز نباید از شیطنت های احتمالی شیطان بزرگ غفلت کرد.

 

به گفته امام جمعه فاروج آنچه نباید در این زمینه فراموش شود دشمنی کهنه و دیرینه شیطان بزرگ آمریکا با ملت ایران و نظام اسلامی است که با کینه‏های انباشته و عزمی شیطانی همراه شده است.

 

حجت الاسلام قلیزاده خاطرنشان کرد: برخی هنوز ساده لوحانه باور نمی کنند که هدف آمریکا از نفوذ، حضور و دخالت در کشورهای مختلف جهان تنها کسب منافع بوده و به دنبال هیچ منفعتی برای دیگر ملت ها نیست در حالی که بهترین گواه این منفعت طلبی آمریکا تجربه تلخ عراق و افغانستان است.

 

وی ادامه داد: افزون بر این حضور مرموز، پر سر و صدا و بی خاصیت آمریکا در قالب ائتلاف ضد داعش در منطقه خود نمایش دهنده این موضوع بود که حضور و دخالت آمریکایی ها در هر منطقه، جز ناامنی بیشتر و گسترش دامنه تروریسم در این کشورها و مناطق ارمغانی ندارد./9314/302/ب1

ارسال نظرات