۰۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۲۹۷۴۶۷
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

بازگویی پیام های عاشورا موجب تقویت روحیه انقلابی مسلمانان و وحشت دشمنان می شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به آثار واقعه عاشورا در جامعه امروز، گفت: بازگویی پیام های عاشورایی سبب تقویت روحیه انقلابی مسلمانان و وحشت در دل دشمنان می شود.
حجت الاسلام يعقوبي - مراسم عزاداري بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در اجتماع عظیم عاشوراییان در بجنورد، با تسلیت به مناسبت سالگرد شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایش، اظهار کرد: عاشورا تکرار نمی شود اما آثار و نتایج آن تا ابد باقی می ماند.

 

وی تصریح کرد: با وجود تکرارناپذیری عاشورا اما همه ایام عاشورا بوده و تمام مکان ها نیز می تواند کربلا باشد به همین دلیل نیز بعد از گذشت حدود هزار و 400 سال از واقعه عاشورا، همچنان نگاه ها و توجهات را به سمت سه نکته حماسه، قیام و سوگ هدایت می کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: باید از حماسه خلق شده در روز عاشورا، شجاعت، غیرت و نهراسیدن از دشمنان را آموخته و از قیام عاشورا نیز عزت مندی و حمایت از دین و حیثیت اسلام را فرا گیریم.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی ادامه داد: همچنین در بعد سوگ واقعه عاشورا نیز نباید اجازه دهیم غم عاشورا و ظلم بر امام حسین(ع) و یاران باوفایش از بین برود بلکه می بایست تلاش کنیم این غم و سوگواری به نسل های آینده نیز منتقل شود.

 

وی اظهار کرد: در بعد حماسی واقعه عاشورا می بایست غیرت، خروش، شور و احساس، مسؤولیت پذیری، شجاعت و مقاومت را به جامعه اسلامی خود تزریق کرده و از آن در راه مقابله با دشمنان استفاده کنیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر پاس داشتن مصیبت عاشورا، خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم غم عاشورا، عزت مندی، غیرت مندی و حمایت از دین و ناموس و حیثیت اسلام در جامعه اسلامی کمرنگ شود چرا که این موارد از پیام های عاشورای حسینی بوده و سینه به سینه به نسل های جدید منتقل شده است.

 

وی با بیان اینکه می بایست مصیبت عاشورا را پاس داشته و نگذاریم از بین برود، تصریح کرد: بازگویی پیام های عاشورایی سبب تقویت روحیه انقلابی مسلمانان و ترس و وحشت در دل دشمنان می شود.

 

رییس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان شمالی با بیان اینکه افزون بر امر به معروف و نهی از منکر، رسوا کردن و تغییر رژیم بنی امیه با هدف هموار کردن راه برای ایجاد حاکمیت اسلامی از دیگر اهداف امام حسین(ع) بودند، افزود: حضرت سیدالشهدا(ع) می خواست با قیام خود نظام ظلم و جور اموی را از بین برده و راه را برای حاکمیت اسلامی هموار کند و درواقع همت بلند امام حسین(ع) تغییر رژیم ظالم و هموارسازی مسیر برای پیاده شدن ارزش های اسلامی در جامعه بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: حضرت سیدالشهدا(ع) در دهه نخست ماه محرم اخلاق، عقاید و احکام را به مردم یادآوری کرد به همین دلیل باید توجه داشت که محرم تنها نوحه سرایی و سیاست نیست بلکه معرف جامعیت دینی است.

 

وی با بیان اینکه بر اساس آموزه های مکتب حسینی، در جامعه اسلامی همه در برابر رفتارهای یکدیگر مسؤول هستند، افزود: عاشورا درس بزرگ امر به معروف و نهی از منکر بوده و به همین دلیل نیز همه باید در راستای اصلاح رفتار خود و جامعه، اجرای این فرایض بزرگ الهی را جدی بگیرند./9314/202/ب1

ارسال نظرات