۰۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۲۹۷۴۶۲
با حرکت کاروان خدام به سوی حرم رضوی؛

آیین شام غریبان حسینی در مشهد برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مراسم سوگواری و عزاداری شام شهادت سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) در بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) برگزار می شود.
شام غريبان

حجت الاسلام سید جلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، در خصوص برگزاری مراسم شام غریبان امام حسین(ع) در حرم رضوی اظهار کرد: عزاداری و سوگواری شام غریبان حسینی با سخنرانی حجت الاسلام جمالی پس از اقامه نماز مغرب و عشاء ساعت 18:30 در رواق بزرگ امام خمینی(ره) برگزار می شود.

 


وی افزود: ویژه‌ برنامه‌ عزاداری و سوگواری شام غریبان حسینی و حرکت کاروان خدام به سمت حرم مطهر رضوی از سازمان مرکزی آستان قدس رضوی بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار می شود.

 


دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی تصریح کرد: خادمان رضوی پس از ورود به حرم رضوی در صحن جمهوری اسلامی اجتماع کرده و همراه با مرثیه سرایی علی ملائکه، ابوطالب خالق پور و علی ملائکه مداحان اهل بیت عزاداری و سوگواری می پردازند.

 


حجت الاسلام حسینی ادامه داد: به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حرم مطهر رضوی، ویژه برنامه ای در شام غریبان حسینی برای عموم زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی در رواق امام خمینی(ره) برگزار می شود.

 


معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی افزود: این مراسم گرامیداشت با سخنرانی حجت الاسلام جمالی و مرثیه سرایی ذاکران اهل بیت(ع) برگزار می شود.

 


دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: اجتماع هیأت های مذهبی و عزاداران حسینی بعد از اقامه نماز ظهر و عصر به همراه مرثیه سرایی و عزاداری مداحان اهل بیت(ع) در صحن جامع رضوی برگزار می شود.


 
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: قرائت زیارت عاشورا به طور کامل همراه با صد سلام و صد لعن از سوی مداحان و ذاکران اهل بیت در جمع زائران و مجاوران عزادار از دیگر برنامه های ویژه ظهر عاشورا است که ساعت 13 در رواق بزرگ امام خمینی(ره) برگزار می شود.


 
حجت الاسلام حسینی با بیان این که آستان قدس رضوی موقوفه محور است، بیان کرد: از جمله موقوفات برگزاری مراسم عزاداری ویژه دهه اول محرم طبق نیات واقفان در قالب پنج موقوفه «موتمن الملک»، «عضدالملک»، «ملک التجار»، «علی اکبر تحویلدار» و «میرزا محمد مومن» است./1308/302/ب1

ارسال نظرات