۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۲۹۷۳۵۲
همزمان با تاسوعای حسینی صورت گرفت؛

اجتماع بزرگ دسته‌های سینه و زنجیرزنی در بندرعباس

خبرگزاری رسا ـ اجتماع بزرگ تاسوعای حسینی امروز با حضور دسته‌های سینه زنی و زنجیر زنی در محوطه زیر پرچم بوستان ساحلی غدیر شهر بندرعباس برگزار شد.
عزاداري محبان سيد الشهدا

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، ده‌ها هیأت مذهبی به همراه هزاران نفر از مردم بندرعباس با حضور در اجتماع بزرگ عاشقان حسین(ع) و حضرت عباس قمی بنی هاشم(ع) در بوستان ساحلی این شهر عزاداری کردند.

 

در این اجتماع بزرگ مداحان اهل بیت عصمت و طهارت با ذکر گوشه هایی از صحنه های عاشورا و تاسوعای حسینی به خصوص گذشت و جوانمردی و ولایت پذیری قمربنی هاشم حضرت ابوالفضل العباس (ع) پیروی از ولایت را بعنوان یکی ازاصول مذهب تشیع و شهدای کربلا دانستند.

 

حضور هیات های سینه زنی و زنجیرزنی در بندرعباس بعنوان آلبومی از کل سرزمین ایران مطرح است طوریکه هریک از اقوام شامل لک ها، کردها، مازندرانیها، گیلانی ، آذری ها، بلوچها در کنار دسته های عزاداری مردم بندرعباس با عمل به سنت ها و آداب و رسوم خود عزاداری کردند.

 

گرمای بالای 34درجه و همچنین شرجی هوا از یک سو و توزیع آب ازسوی مردم عزادار بین سوگوارا جلوه ای دیگر به این مراسم در زیر پرچم در بوستان ساحلی غدیر شهر بندرعباس بخشیده بود.

 

در پایان نیز عزاداران با خودرها و اتوبوس های از قبل تعیین شده محل عزاداری با به مقصد شرکت در مراسم نماز عبادی سیاسی جمعه ترک کردند./851/102/ب2

ارسال نظرات