۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۲۹۷۳۳۸
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

نامه رهبر انقلاب به رییس جمهور پرونده برجام را بست/ ضرورت تقویت روحیه انقلابی در کشور

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب به رییس جمهور و تأیید مشروط برجام از سوی معظم له، گفت: پیام رهبری به رییس جمهور پرونده برجام را بست و اکنون همه ملزم به اجرای آن با رعایت شروط تعیین شده هستند.
حجت الاسلام يعقوبي - نماز جمعه بجنورد حجت الاسلام والمسلمين يعقوبي - نماز جمعه بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب به رییس جمهور در مورد برجام( برنامه جامع اقدام مشترک هسته ای)، اظهار کرد: پیام رهبری به رییس جمهور و پذیرش برجام البته به صورت مشروط، پرونده توافقنامه هسته ای را بست.

 

وی افزود: اکنون همه وظیفه دارند به دور از تنش و اختلاف برای اجرای دقیق برجام بر اساس شروط نه گاه رهبری اقدام کنند و داستان تأیید و تصویب و چالش های پیرامونی آن را به اتمام برسانند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: در واقع رهبر معظم انقلاب با پذیرش مشروط برجام به دولتمردان اعلام کردند که حتی اگر قرار بر اجرای این توافقنامه در کشور است باز هم باید توجه داشت که آمریکا دشمن اصلی ملت و نظام ایران بوده و دشمنی ما با این کشور به پایان نرسیده است.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: آمریکا دشمن شماره یک انقلاب، نظام اسلامی، ملت ایران و به طور کلی اسلام ناب و مسلمانان بوده و به همین دلیل نیز رهبری هر گونه مذاکره و ارتباط مستقیم با این کشور را ممنوع اعلام کردند.

 

وی ادامه داد: دشمنی ملت و نظام اسلامی با آمریکا همچنان ادامه دارد و این به آن دلیل است که انقلاب اسلامی ما همچنان ادامه داشته و روز به روز نیز گسترده تر می شود.

 

مواظب باشیم رویه دیپلماسی روحیه انقلابی را از ما نگیرد

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: تا زمانی که ملت و نظام اسلامی ایران، رهبری دینی، بصیر، استوار و آگاه دارد ما با تمام توان در برابر استکبار جهانی مقاومت کرده و هیچ گونه سازشی را نخواهیم پذیرفت.

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته بجنورد بر تداوم و تقویت روحیه انقلابی در کشور تأکید کرد و افزود: باید مراقب باشیم رویه دیپلماسی با سایر کشورها، روحیه انقلابی را از ما نگیرد.

 

وی اظهار کرد: ما ملتی انقلابی بوده و انقلابی نیز باقی می مانیم و هیچ توافقنامه و قدرتی نمی تواند این روحیه ارزنده و والا را از ملت و نظام اسلامی ما بگیرد.

 

پیام حضرت عباس ولایت مداری و استکبارستیزی بود

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با تسلیت به مناسبت فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی، اظهار کرد: پیام حضرت عباس(ع) به همه مردم جهان به ویژه مسلمانان دینداری، ولایت مداری، اسکتبارستیزی و امید بود.

 

وی با یادآوری این سخنان حضرت ابوالفضل(ع) در روز عاشورا که پیروز میدان اسلام است، ادامه داد: در عصر فعلی نیز رهبر معظم انقلاب همه ما را به استکبارستیزی دعوت کرده و می فرمایند استکبارستیزی ملت ایران ذره ای کمرنگ و کمتر نخواهد شد مگر آن که دشمنان بر سر عقل بیایند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: باید ولایت مداری و استبکارستیزی را از حضرت عباس(ع) بیاموزیم و در این راه از هیچ قدرتی واهمه نداشته باشیم.

 

به گفته حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی امیددهی به مردم دیگر پیام علمدار دشت کربلا است، به همین دلیل اکنون نیز ما باید بدون واهمه از سر و صدا و تبلیغات دشمنان، همواره در صحنه حضور داشته باشیم و از زیر بار مسؤولیت شانه خالی نکنیم.

 

وی تصریح کرد: ما نباید از محاصره و تحریم های دشمنان باکی داشته باشیم چرا که خداوند با ما بوده و به فضل الهی تحریم ها و تهدیدها به زودی رنگ می بازند./9314/201/ب2

ارسال نظرات