۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۲۹۷۳۳۳
آیت الله شبستری در خطبه های نماز جمعه تبریز:

سخنان رهبر انقلاب فصل الخطاب است/ نامه رهبری درباره برجام رویاهای دشمنان را آشفته کرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز سخنان رهبر معظم انقلاب را فصل الخطاب دانست و بر پیگیری دقیق آن تأکید کرد و گفت: امام خامنه‌ای با نوشتن این نامه نقشه های دشمنان انقلاب اسلامی را نقش بر آب کرد و رویاهای غیر قابل تعبیر آن ها را آشفته و پریشان کرد.
آيت الله شبستري در نماز جمعه تبريز آيت الله محسن مجتهدشبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، امام جمعه تبریز و نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، در خطبه های عبادی سیاسی، این هفته تبریز با عرض تسلیت به مناسبت تاسوعای حسینی، اظهار داشت: قیام عاشورا درس عزت، آزادگی و بصیرت را به مسلمانان آموخت.


وی با تأکید بر توجه به آموزه های عاشورا و قیام امام حسین(ع)، تصریح کرد: باید از حضرت سید الشهداء(ع) درس عزت و آزادگی و از حضرت عباس(س) درس ولایتمداری و بصیرت گرفت، حضرت ابوالفضل(ع) الگوی ولایتمداری و شناخت عرصه است.


عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به معضل بدحجابی در جامعه، ابراز داشت: بد حجابی و پوشش نامناسب زنان مناسب یک جامعه حسینی نیست، باید با درس گرفتن از عاشورا امر به معروف و نهی از منکر را پیشه خود سازیم تا ناهنجاری های نامشروع اسلامی در جامعه گسترده نشود.


وی امر به معروف و نهی از منکر را از اهداف قیام عاشورا و از آموزه های بزرگ کربلا عنوان و تصریح کرد: ایران اسلامی حمایت خود را از کشور های مسلمان و مظلومان عالم ادامه خواهد، حمایت از کشورهای فلسطین، عراق، یمن و سوریه مصداق بارز امر به معروف و نهی از منکر در عرصه بین المللی است.


امام جمعه تبریز با اشاره به نامه مقام معظم رهبری درباره مسأله برجام به رییس جمهور کشور، افزود: رهبر معظم انقلاب در این نامه ضمن اشاره به توطئه های دشمنان انقلاب و گوشزد کردن دشمنی های رژیم صهیونیستی و آمریکا، از دست اندرکاران برجام تقدیر و تشکر کردند.


وی نکات ابهام برجام را مورد اشاره قرارا داد و افزود: رهبر معظم انقلاب با اشاره به نکات ابهام برجام، خاطرنشان کردند که اگر بر اجرای برجام دقت و مراقبت لحظه به لحظه صورت نگیرد این نکات ابهام می تواند عامل خسارت های جبران ناپذیر برای حال و آینده کشور باشد.


رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) تضمین‌های قوی و کافی برای جلوگیری از تخلّف طرف‌های مقابل را ضروری عنوان کرد و اظهار داشت: از جمله‌ تضمین ها را می توان اعلام کتبی رییس‌جمهور آمریکا و اتّحادیه‌ اروپا مبنی بر لغو تحریم‌ها دانست که رهبر معظم انقلاب به آن تأکید کردند.


وی وضع جدید تحریم ها را غبر قابل قبول و مخالف برجام دانست و خاطرنشان کرد: وضع تحریم‌های جدید به هر بهانه‌ای نقض برجام است، دولت موظّف است طبق بند سه مصوّبه‌ مجلس، اقدام‌های لازم را انجام دهد و فعّالیّت‌های برجام را متوقّف کند.


آیت الله شبستری با اشاره به بخش های دیگری از نامه رهبر معظم انقلاب، تأکید کرد: با وجود پیچیدگی‌ها و ابهام‌ها در متن برجام و نیز گمان نقض عهد در طرف مقابل بویژه آمریکا تشکیل هیأت قوی و آگاه و هوشمند ضروری است، ترکیب و وظایف این هیأت باید در شورای عالی امنیّت ملّی تعیین و تصویب شود.


وی با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب نه موافق برجام است و نه با آن مخالفتی دارد، افزود: تعیین شروطی در این نامه از سوی رهبر معظم انقلاب برای جلوگیری از توطئه‌هایی است که از طرف آمریکا و دشمنان، انقلاب را تهدید می‌کند، اجرای این شروط مانع توطئه های دشمنان است.


عضو خبرگان رهبری سخنان رهبر معظم انقلاب را فصل الخطاب دانست و بر پیگیری دقیق آن تأکید کرد و ابراز داشت: فرزند عاشورا با نوشتن این نامه نقشه های دشمنان انقلاب اسلامی را نقش بر آب کرد و رویاهای غیر قابل تعبیر آن ها را آشفته و پریشان کرد.


وی با اشاره به شهادت حاج شیخ مصطفی خمینی(ره) و گرامیداشت شخصیت بزرگ وی، بیان کرد: ایشان در همان دوران جوانی صاحب نظر بودند و بعد از اینکه تبعید شدند، علاوه از مبارزه با رژیم پهلوی با حسن البکر هم مبارزه می کرد و با وضع مشکوکی به شهادت رسیدند.


 آیت الله شبستری با بیان این‌که به امید خدا با انتقاضه سوم بر عمر کوتاه و نامبارک رژیم صهیونستی مهر پایان زده شود،  خاطرنشان کرد: حملات فلسطین موجب رکود بازار صهیونیست شده است و جبهه مقاومت مصمم است تا با این انتفاضه سوم به جنایات و عمر رژیم صهیونیستی خاتمه دهد.


وی در پایان با اشاره به اهدای خون در عاشورا، گفت: بسیاری از افراد در روز عاشورا مراجعه می کنند که این امر موجب ترافیک مراکز خون گیری می شود و مسئولین اداره خون توصیه کرده اند که در سایر ماه ها و روز ها مراجعه کنند./854/201/ب2

ارسال نظرات