۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۲۹۷۳۲۷
حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی در خطبه های نماز جمعه قم:

نامه رهبر انقلاب درباره برجام فصل الخطاب است/ پسا برجام را دقیق مهندسی کنیم/ عاشورای امروز مقابله با اسلام آمریکایی و سعودی است

خبرگزاری رسا ـ رییس جامعه المصطفی العالمیه نامه رهبر معظم انقلاب درباره برجام را فصل الخطاب دانست و با تاکید بر این که نقاط ضعف این سند باید با دقت بررسی و مراقبت شود، خواستار مهندسی دقیق پسا برجام شد.
حجت الاسلام والمسلمين اعرافي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی، امام جمعه قم در خطبه های نماز جمعه این هفته قم که در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد، با تسلیت فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی، عاشورا را تجسم تمام ارزش های انسانی و اسلامی دانست.
 
رییس جامعه المصطفی العالمیه پیام مهم عاشورای حسینی را رعایت تقوای الهی در زندگی فردی و اجتماعی دانست گفت: عاشورا تمام نشده و همچنان ادامه دارد؛ عاشورای امروز مقابله و ایستادگی در برابر اسلام آمریکایی، اسلام سعودی، داعشی و اسلام اشرافی گری است.
 
عزاداری ها باید از انحراف و اقدامات موهن بدور باشد
حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی با بیان این‌که عزاداری از سنت های اصیل ما است که باید هر سال باشکوه بیشتر برگزار شود، گفت: از همه مسلمانان که در ایران و جهان مشعل عزای امام حسین را پر رونق نگه داشتند تشکر می کنیم.
 
وی یادآور شد: این پرچم و عزا باید روز به روز بر فروغ آن افزوده شود، در برخی کشورهای محدود شاهد تنگ نظری های ناروایی نسبت به عزاداران حسینی هستیم، دیروز و امروز در برخی کشورها از جمله مالزی و برخی نقاط دیگر با سوگواران سبط پیامبر(ص) برخورد شد که جای تاسف دارد.
 
امام جمعه قم ادامه داد: کینه های اموی داعشی ها می خواهد در برابر این امواج خروشان بایستد، اما دشمنان بدانند پرچم حسین(ع) در اهتزاز خواهد ماند و شما داعشی ها و مستکبران نمی توانید در برابر امواج خروشان عزای حسینی قد علم کنید و این امواج خروشان همه شما را به حاشیه خواهد راند.
 
وی بر لزوم پرهیز از خرافات و تحریف ها در عزاداری ها تاکید و خاطرنشان کرد: عزای امام حسین(ع) باید پرشور و حسینی و بدور از خرافات و اقداماتی از جمله قمه زنی باشد که موجب وهن مذهب است؛ تشیع ما انقلابی است و انقلاب ما عاشورایی است و این مساله باید مصون بماند.
 
امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود به نامه رهبر معظم انقلاب درباره اجرای برجام و تاکیدات مهم ایشان اشاره و با بیان این که نامه رهبر معظم انقلاب فصل الخطاب درباره برجام بود، تصریح کرد: همه جناح ها باید فصل الخطاب را سخن و فرمایش رهبر معظم انقلاب نگهبان بزرگ انقلاب بدانند، ایشان از موضع رصد و نگهبان انقلاب اسلامی را هدایت می کنند و سخنان ایشان فراتر از مسائل جناحی و روز مره است.
 
 
وی اظهار داشت: مصوبات مجلس، شورای عالی امنیت ملی و بویژه تاکیدات رهبرمعظم انقلاب در عملیات اجرای برجام بایستی مورد توجه قرار گیرد، عقلانیت و صبر انقلابی ملت در برجام به نمایش گذاشته شد.
 
راه نفوذ دشمن بسته شود
حجت الاسلام والمسلمین اعرافی خاطرنشان کرد: البته در سند برجام ضعف هایی به چشم می خورد که طرف های غربی می توانند در اجرا از آن استفاده کنند و این نیازمند دقت مسؤولان است.
 
وی با تاکید بر این که مسؤولان راه نفوذ فرهنگی و اقتصادی را بر دشمن ببندند، اظهار داشت: باید پسا برجام خود را دقیق مهندسی کنیم، تساهل و تسامح نکنیم، ضعف نشان ندهیم.
 
امام جمعه قم تحقیق و توسعه، آمادگی دفاعی و امنیتی، سیاست های کلان نظام در برابر استکبار جهانی، حمایت از مقاومت اسلام و پایه ریزی فرهنگ مقاومت و اقتصاد مقاومتی را از جمله نکاتی دانست که دولت و مردم باید در حین اجرا و پس از برجام به آن توجه کنند.
 
ملت ایران فرزند عاشورا است و تسلیم زیاده خواهی آمریکا و غرب نخواهد شد
وی ابراز کرد: دشمنان بدانند عقلانیت و صبر ما در برجام نمایان شد، اما ما فرزندان عاشورا هستیم و در برابر شما کوتاه نخواهیم آمد و تسلیم زیاده خواهی های شما نخواهیم شد.
 
روایتی از ملاقات با سید حسن نصرالله
حجت الاسلام والمسلمین اعرافی تصریح کرد: امروز جبهه مقاومت در موضع قدرت است، من اخیرا با سید حسن نصر الله دبیرکل حزب الله لبنان دیداری داشتم؛ استواری ملت ایران و شکوه این ملت، جبهه بزرگ مقاومت را در دنیا سامان داده است.
 
وی بیان داشت: بنده در این ملاقات عظمت مقاومت، استواری انقلاب و امواج خروشان ملت ایران را در چهره سید مقاومت و در جبهه های مقاومت می دیدم.
 
امام جمعه قم  با بیان این که امروز آمریکا و صهیونیست ها در امنیت نیستند، تصریح کرد: داعشی ها نباید احساس امنیت کنند، امواج مقاومت اسلامی در جهان روز افزون است، امروز هم پیام عاشورای مردم قم و حوزه و انقلاب اسلامی و ملت ایران به آمریکایی ها این است که فکر نفوذ را از ذهن خود دور کنید.
 
وی خطاب به آمریکایی ها و غربی ها خاطرنشان کرد: از ذهن های مسموم و مریض خود فکر و امید به اختلاف در کشور را دور کنید، کشور ما زیر سایه عاشورا و هدایت خلف صالح حضرت امام متحد و یکپارچه است، فکر نکنید می توانید با روش های مرموزانه دخالت کنید، ملت ما انقلابی، صبور و بصیر و حاضر در صحنه است.
 
وی بیان کرد: عاشورای ما نشانه عظمت ملت ما است؛ امروز رژیم غاصب اسرائیل در چنگال مقاومت اسیر است و به فضل الهی این غده سرطانی روزی فرو خواهد ریخت.
 
حجت الاسلام والمسلمین اعرافی تاکید کرد: داعشی ها، تکفیری و آل سعود بدانند روزگاری که عقب بنشینیم و تسلیم زورگویی شویم گذشته است، شما نمی توانید جنگ شیعه و سنی راه بیندازید، شما باید دست از سیاست های شیطانی و اموری بردارید و به فضل الهی شکست خواهید خورد. /924/پ201/ج
ارسال نظرات