۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۹
کد خبر: ۲۹۷۲۸۵
عضو شورای شهر مشهد مطرح کرد؛

نظام جمهوری اسلامی برای لحظه ای با استکبار سازش نخواهد داشت/ حاکم شدن سبک زندگی غربی از جمله اسیب های پسابرجام

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام اخلاقی، بازکردن دروازه های کشور برای استقبال از کالاهای مصرفی خارجی را از آسیب های خطرناک پساتحریم دانست و گفت: با رواج کالاهای خارجی، فرهنگ و سبک زندگی غربی در کشور حاکم می شود که نتیجه آن زندگی مصرف گرایانه بدون توجه به دستورات اسلام و بحث قناعت ورزی خواهد بود.
کتاب «برجام در تحليل کلان و خرد»

حجت الاسلام حسنعلی اخلاقی عضو شورای شهرمشهد، درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب به رییس جمهور در خصوص برجام، گفت: این نامه فصل الخطاب بحث هایی بود که در حیطه کارشناسی چه در مجلس، شورای عالی امنیت ملی و چه در بین نخبگان مطرح است.

 

وی با اشاره به این که نظام جمهوری اسلامی اولویت رهبر معظم انقلاب است، اظهار کرد: بصیرت و درایت رهبر معظم انقلاب با طرح این بحث ها در این نامه بیانگر این است که نظام جمهوری اسلامی در کشور از اولویت های ایشان است.

 

حجت الاسلام اخلاقی افزود: ولی فقیه مانند یک رهبر دلسوز نسبت به نیازها و مباحث مختلف نظام اسلامی کاستی های فعالیت های دیگر مسؤولین را بیان می کنند وبا توجه به این که در طرحی که در شورای عالی امنیت ملی و مجلس شورای اسلامی  به تصویب رسید به نکاتی پرداخته نشده بود بنابراین در این نامه آن ها را تکمیل کردند.

 

نظام جمهوری اسلامی با استکبار سازش ندارد

عضو شورای شهر نامه رهبر معظم انقلاب را خط بطلانی بر اندیشه های سلطه جویانه استکبار دانست و تصریح کرد: استکبار در نظر داشت با استفاده از برجام در کشور ایجا نفوذ و دودستگی کند که با درایت رهبر معظم انقلاب از این امر جلوگیری به عمل آمد.

 

وی با بیان این که استکبار همواره در پی سرنگونی نظام جمهوری اسلامی ایران است، خاطرنشان کرد: خصومت با جمهوری اسلامی ایران از ویژگی های استکبار است و اندیشه های امام خمینی و رهبر معظم انقلاب که به عنوان اهرم سیاست نظام است را نمی تواند یک لحظه تحمل کند بنابراین روزی که در این امر تردید شود، نشان دهنده عدم بینش ما است.

 

حجت الاسلام اخلاقی ذات استکبار را مخالف نظام عدالتخواه جمهوری اسلامی ایران عنوان و اظهار کرد: در حوزه مدیریتی نباید ارتباط با امریکا را به نفع کشور دانسب مگر این که از خصلت استکباری خود دست بردارد و آن نیز امکان ندارد بنابراین در تعاملات نباید به آمریکار جنایتکار چشم امید داشت.

 

عضو شورای شهر مشهد با بیان این که  نظام اسلامی حتی برای لحظه ای با استکبار سازش نخواهد داشت، ابراز کرد: این پیام امام حسین (ع) در روز عاشورا است که می فرماید:«اسلام ناب با یزیدیان که خوی استکباری دارند برای لحظه ای سازش ندارد و در یک جهت قرار نمی گیرد.»

 

وی خاطرنشان کرد: با بندهایی که شورای عالی امنیت ملی، مجلس و شورای اسلامی مصوب کردند و نیز تذکرات رهبر معظم انقلاب، ضعف های برجام را بیان کردند و حال با توجه به پذیرش آن باید باید کمیته نظارتی تشکیل و بر اجرای دقیق آن و تعهداتی که طرفین متعه شده اند، نظارت کامل داشته تا مطابق با خواسته های نظام اجرا شود.

 

لزوم توجه به اقتصاد مقاومتی در بحث برجام

حجت الاسلام اخلاقی با بیان این که در بحث برجام باید بر اساس سیاست اقتصاد مقاومتی، مشکلات داخلی را حل کرد، گفت: با حضور مردم در میدان اقتصادی می توان مشکلات را حل کرد.

 

عضو شورای شهر مشهد در ادامه به نتایج تعاملات بین المللی پسابرجام اشاره و اظهار کرد: این تعاملات کمک می کند اسلام هراسی و ایران هراسی که استکبار در این چند ساله به وجود آورده است، از بین برود همچنین در صورت مدیریت صحیح به رشد اقتصادی کمک می کند.

 

وی با تأکید به توجه به اقتصاد مقاومتی، بیان داشت: اگر سیاست های اقتصاد مقاومتی را رعایت نکنیم موجب نفوذ استکبار و اسیب جدی در کشور می شودبنابراین باید دولت، مجلس، عموم مردم و نخبگان باید نظارت جدی داشته باشند تا دچار نفوذ غرب به ویژه آمریکا نشوند چنان چه در کشورهای جهان سوم از جمله عربستان سعودی که در حوزه اقتصادی وابسته به غر ب هستند.

 

حجت الاسلام اخلاقی با اشاره به نارضایتی رهبر معظم انقلاب از عملکرد دولت در خصوص اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی گفت: رهبر معظم انقلاب به این امر که سیاست ها در حد گفت وگو باقی مانده است گلایه داشتند و بخشی از دولت به این امر توجه نداشته که رسانه ها، دانشجویان، طلاب و نخبگان باید مطالبه داشته باشند و به توجه بیشتر در این زمینه کمک کنند.

 

عضو شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: در این نظام مردم و بخش خصوصی نقش مؤثر خود را در حوزه اقتصادی نشان داده اند که باید به آن در اجرای سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی توجه و برنامه ریزی شود.

 

آسیب های پساتحریم

وی بازکردن دروازه های کشور برای استقبال از کالاهای مصرفی خارجی را از آسیب های خطرناک پساتحریم دانست و تصریح کرد: این که کشور بازار مصرف غرب شود، استقلال اقتصادی کشور را زیر سوال می برد.

 

حجت الاسلام اخلاقی با اشاره به این که غرب به بازار 80 میلیونی جمهوری اسلامی ایران چشم دوخته است، بیان داشت: امروز کمپانی های بزرگ اروپایی در بحث اقتصای با چالش های جدی روبرو هستند و به بازارهای ایران چشم دوخته اند که اگر کوچکترین غفلت شود، کارخانه ها و سرمایه های داخلی که در دوران تحریم به وجود آمده اند، از بین خواهد رفت و بیکاری دامنگیر کشور خواهد شد.

 

عضو شورای شهر مشهد حاکم شدن سبک زندگی غربی را از دیگر آسیب های پساتحریم عنوان واظهار کرد: با رواج کالاهای خارجی ، فرهنگ و سبک زندگی غربی در کشور حاکم می شود که نتیجه آن زندگی مصرف گرایانه بدون توجه به دستورات اسلام و بحث قناعت ورزی خواهد بود.

 

وی افزود: سبک زندگی غربی موجب فروپاشی فرهنگ دینی در سبک زندگی اسلامی خواهد شد که باید مراقبت جدی شود تا کشور به بازاری برای محصولات غرب تبدیل نشود./1310/201/ب3


ارسال نظرات