۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۳
کد خبر: ۲۹۷۲۶۲
نماینده ولی فقیه در سپاه فجر فارس:

رسانه ابزاری تأثیرگذار در جنگ نرم است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سپاه فجر فارس با بیان این که رسانه ابزار مدرن و تاثیرگذار جنگ نرم در عصر حاضر است، گفت: باید از این ابزار در جهت مقابله با تهدیدات دشمن استفاده کرد.
جنگ نرم جنگ نرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، حجت‌الاسلام حاجی‌زاده نماینده ولی فقیه در سپاه فجر فارس در دیدار  عصر امروز با خانواده شهید عبدالرسول مصطفایی؛ نخستین شهید رسانه در استان فارس، بیان کرد: شهدای رسانه از جمله شهدایی هستند که کمتر به معرفی آنها به جامعه توجه شده است.

 

وی با تاکید بر این نکته که لازم است در زمینه معرفی شهدای اقشار، تلاش بیشتری انجام شود، افزود: اجر خانواده شهدا به ویژه مادران آنها کمتر از فرزندانشان نیست و از عزت در دنیا و آخرت برخوردار خواهند بود؛ چرا که مادران شهدا با الگو قرار دادن حضرت زینب (س) نقشی مثال زدنی در دوران دفاع مقدس و  پس از آن از خود نشان داده‌اند. 

 

نماینده ولی فقیه در سپاه فجر فارس به نقش تاثیرگذار والدین شهدا در تربیت دینی آنها اشاره و خاطرنشان کرد: تربیت دینی برگرفته از آموزه‌های عاشورا ریشه و اساس حماسه آفرینی رزمندگان اسلام، ایثارگران و شهدا در دوران دفاع مقدس بوده است، این حماسه آفرینی‌ها همه الگوهای برتر رفتاری برای نسل جوان و اقشار مختلف هستند، شهدای اصحاب رسانه نیز الگوهای برتر برای قشر خبرنگار و رسانه هستند.

 

حجت‌الاسلام حاجی‌زاده گفت: جوانان مؤمن و فرزندان انقلاب اسلامی از همان روزهای ابتدایی آغاز انقلاب اسلامی با حضور در این عرصه در مقابل هجمه فرهنگی رسانه‌ای استکبار جهانی ایستادگی و انجام وظیفه کردند که نمونه‌های بارز آن تقدیم شهدای خبرنگار و اصحاب رسانه همچون؛ شهید عبدالرسول مصطفایی در دوران دفاع مقدس است.

 

وی گفت: وظیفه مهم اصحاب رسانه مقابله با جنگ نرم دشمنان انقلاب اسلامی و ترویج و معرفی ارزش‌های انقلاب اسلامی در سراسر جهان است، در جنگ نرم رسانه‌ای این وظیفه‌ای بسیار سنگین است که امثال شهید مصطفایی در برهه‌ای که جنگ سخت نیز در جریان بود به خوبی از پس آن برآمدند، امروز نیز حضور نیروهای مومن و انقلابی در میان اصحاب رسانه، شکست‌های پی‌درپی نقشه‌های استکبار جهانی در جنگ نرم فرهنگی رسانه‌ای را در پی داشته است.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه فجر فارس همچنین با اشاره به این موضوع که بخش اعظم خبرگزاری‌هاى دنیا در دست و تحت مدیریت صهیونیست‌ها و سرمایه‏ داران عمده است، گفت: امروز نقش رسانه‌های داخلی و برون مرزی ایران در موضوع معرفی ارزش‌های انقلاب اسلامی و اسلام ناب محمدی (ص) به ملت‌های جهان بسیار مهم است و در حقیقت خبرنگاران در خط مقدم مقابله با توطئه‌های فرهنگی و رسانه‌ای استکبار جهانی و صهیونیست‌ها قرار دارند.

 

گفتنی است، شهید عبدالرسول مصطفایی نخستین شهید رسانه استان فارس است که در سال 1359 به فیض شهادت نائل آمد و در دیدار نماینده ولی فقیه در سپاه فجر فارس با خانواده وی، مادر شهید به ذکر خاطراتی از دوران دفاع مقدس پرداخت./839/202/ب1

ارسال نظرات