۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۲۹۷۲۱۹
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

بزرگ‌ترین آفت دین ورود بدعت و خرافات است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای حوزه علمیه مازندران، بزرگ‌ترین آفت دین را ورود بدعت‌ها و خرافات در دین دانست و گفت: چهره حقیقی دین به مردم شناسانده شود و باید در این راستا روشنگری کرد.
امام جمعه نکاء

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمد باقرمحمدی لائینی، عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران امروز در مراسم عزاداری حسینی در این شهرستان اظهار داشت: فلسفه قیام محرم بزرگداشت شعائر اسلامی و دینی است و وظیفه امروز ما نیز محبت و تبعیت از اهل بیت(ع) است و اقامه عزای اباعبدالله(ع) نیز در همین راستا صورت می گیرد.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی بیان داشت: عزاداری صرف به تنهایی نمی تواند تأثیرگذار باشد و باید در درون این عزاداری ها به بیان مشکلات و نارسایی ها نیز پرداخته شده و امر به معروف و نهی از منکر به عنوان اصلی ترین پیام عاشورا مورد توجه قرار گیرد.

 

امام جمعه نکا با اشاره به این که عبرت های عاشورا بهترین الگو برای جامعه امروز است، خاطرنشان کرد: وعاظ و خطبا باید درس های ناگفته نهضت حسینی را به شیوه ای اثرگذار برای جامعه امروز بیان کنند.

 

حجت الاسلام لایینی به نقش هیأت های مذهبی و مداحان اهل بیت(ع) در تبیین صحیح نهضت حسینی اشاره کرد و گفت: معرفت و بصیرت بخشی که یکی از مهم ترین ویژگی های نهضت حسینی است باید بیشتر در جامعه امروز ترویج شود.

 

مدیر حوزه علمیه نکا با اشاره به این که عزاداری برای امام حسین(ع) باید با شعور و معرفت حسینی همراه باشد، بیان داشت: جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره گیری از آرمان ها و ارزش های اصیل نهضت امام حسین(ع) است.

 

امام جمعه نکا با بیان این که دشمنان اسلام تلاش گسترده ای در جهت ترویج خرافه و بدعت در نهضت حسینی از گذشته آغاز کرده و امروز همچنان ادامه می دهند، تصریح کرد: مبلغان دینی باید با تبلیغ صحیح جلوی ترویج برخی بدعت های دروغین را در جامعه بگیرند.

 

حجت الاسلام لایینی همچنین بر ضرورت بکارگیری شعار صحیح و در شأن ائمه معصومین(ع) به ویژه امام حسین(ع) از سوی مداحان اهل بیت تأکید کرد و گفت: مداحان باید نشر دهنده معارف ائمه معصومین(ع) در جامعه باشند.

 

امام جمعه نکا امر به معروف و نهی از منکر را یکی از مهم ترین اهداف قیام حسینی دانست و خاطرنشان کرد: امروز نیز باید با الگو قرار دادن قیام امام حسین(ع) در جهت احیا و نهادینه کردن فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر گام برداشت.

 

وی اظهار کرد: بیان موضوعات مختلف عاشورا و درس‌ها و عبرت‌های این موضوع مهم تاریخی که از آثار گرانبهای یک‌هزار و 400 سال قبل است از نیازهای امروز جامعه ما است که مداحان و سخنوران و مبلغان باید به تبیین این مسأله مهم بپردازند.

 

امام جمعه نکا، بزرگ‌ترین آفت دین را ورود بدعت‌ها و خرافات در دین دانست و خاطرنشان کرد: باید چهره حقیقی دین به مردم شناسانده شود و باید در این راستا روشنگری کرد.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی بیان کرد: درس‌ها و عبرت‌های عاشورا می‌تواند  ما را به ساحل نجات و آرامش برساند و هرچه این بهره‌برداری از عبرت‌ها و درس‌های عاشورا بیشتر باشد سعادت ما نیز استوارتر می‌شود.

 

وی با اشاره به این که ما در برابر حادثه کربلا و مراسم و مجالس امام حسین(ع) آزاد نیستیم که هر کاری بکنیم بلکه باید در برگزاری سالم مراسم عزای حسینی گام برداریم، ادامه داد: همه ما باید در سالم نگه‌داشتن نهضت امام حسین (ع) تلاش کنیم و در برای نهادینه کردن امر به معروف و نهی از منکر مجدانه و پرشور وارد شویم./1317/202/ب1

ارسال نظرات