۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۲۹۷۱۸۱
مدیر حوزه‌های علمیه استان سمنان:

محرم ماه پیروزی جبهه حق بر باطل است/ انقلاب اسلامی ایران پرتویی از عاشورای حسینی

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‌های علمیه استان سمنان گفت: محرم ماه پیروزی جبهه حق است؛ همانا در جنگ بین حق و باطل همیشه حق پیروز و ظلم محکوم به نابودی است.
مدير حوزه هاي علميه استان سمنان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرمسار، حجت الاسلام والمسلمین سید علی مهدی‌نژاد، امام جمعه گرمسار، ظهر امروز در جمع عزاداران گردان امام‌حسین(ع) سپاه ناحیه گرمسار که از مقابل گردان تا مسجد جامع این شهر را با پاهای پیاده و با نوای لبیک یا‌‌‌ حسین طی کردند؛ با عرض تسلیت ایام ماه محرم، اظهار داشت: در طول تاریخ همیشه بین حق و باطل درگیری بوده و همچنان ادامه دارد، اما برنده این درگیری نیز همواره جبهه حق بوده است.

 

مدیر حوزه‌های علمیه استان سمنان با بیان اینکه پیروزی معنوی و منطقی حضرت اباعبدالله(ع) و یارانش بر سپاه کفر در واقعه عاشورا ضربه‌ای سهمگین بر پیکر دنیای کفر و البته داغی بزرگ بر دل شیعیان و آزادگان جهان است، خاطر‌نشان کرد: هر ساله عزاداری‌های بزرگ و بامعرفت مسلمانان در سراسر جهان آن رنج و عذاب را بر پیکر لشگر کفر وارد می‌کند.

 

وی افزود: مهم‌ترین اولیت همه پیامبران و اولیای الهی هدایت انسان‌ها بود و امام حسین(ع) نیز برای هدایت آنان در کربلا اهداف خود را از قیام و بیعت نکردن با یزید بیان کرد و چیزی را بر امت خویش پوشیده نگذاشت؛ حسین(ع) با ایستادگی و مقاومت خود تا آخرین نفس برای خود و اهل‌بیتش تلاش نکرد، بلکه او با ایستادگی خود اسلام، امر به معروف و نهی از منکر و شهادت طلبی در راه خدا را جاودانه کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین مهدی‌نژاد با تأکید براینکه هیچ یک از ائمه زبان بر نفرین بنده‌ای از بندگان خدا باز نکرده‌اند، گفت: امام حسین(ع) برای دعوت کردن مسلمانان به راه پایدار سعادت و رهنمون شدن به بهشت برین خود و اهل بیتش را فدای راه رضای خدا کرد تا امروز اسلام زنده بماند و کربلا درس ماندگار پیر و جوان باشد.

 

امام جمعه گرمسار زنده نگه داشتن عاشورای حسینی را یک مسأله بسیار مهم عبادی، سیاسی تلقی و تصریح کرد: انقلاب اسلامى ایران، پرتویى از خورشید عاشورا و انقلاب عظیم الهى آن است، کربلا کاخ ستمگران را با خون‌های ریخته شده شهیدانش درهم کوبید، کربلا و نام مبارک حضرت سیدالشهدا(ع) را زنده نگه دارید، که‏ با زنده بودن او اسلام زنده نگه داشته مى‏شود  و این همان هدفی است که امام حسین(ع) به‌خاطر آن سرش را به نیزه‌ها سپرد./977/203/ب2

ارسال نظرات