۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۲۹۷۱۴۱
نماینده مردم بوئین‌زهرا در مجلس:

وابستگی به غرب اقتصاد ایران را شکننده خواهد کرد/ دولت مراقب روزنه های نفوذ برجام باشد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم شهرستان بوئین‌زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که رهبر انقلاب آشنا به عناد آمریکا و کشورهای غربی هستند، مطرح کرد: رهبر انقلاب نگران ابهامات و راه‌های نفوذ دشمن در برجام هستند.
روح الله عباسپور

روح‌الله عباسپور، نماینده مردم شهرستان بوئین‌زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین با اشاره به نامه رهبر انقلاب به رییس‌جمهور درباره الزامات اجرای برجام گفت: خود رهبری اشاره کردند که شورای عالی امنیت ملی، مجلس شورای اسلامی، کمیسیون ویژه برجام و دیگر نهادها با احتیاط شروطی را برای مذاکرات و اجرای برجام بیان کردند.

 

وی افزود: به این ترتیب رهبر معظم انقلاب با کلیت موضوع مذاکرات و برجام موافقت کردند.

 

نماینده مردم بوئین‌زهرا و آوج در مجلس با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب نگران هستند، اظهار کرد: این نگرانی به این دلیل است که توافق‌نامه دارای ابهاماتی بوده و منفذهایی برای نفوذ بیگانگان دارد.

 

عباسپور با اشاره توطئه‌چینی آمریکا و انگلیس علیه ایران عنوان کرد: این کشورها به سازمان ملل شکایت کردند که موشک‌‌های عماد«بالستیک» ساخته ایران قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را دارد و قصد دارند کشور را تحت فشارهای امنیتی قرار دهند.

 

راه‌ حل مشکلات اقتصادی کشور اولویت اقتصاد مقاومتی است

این نماینده مجلس با بیان این‌که رهبر انقلاب آشنا به عناد آمریکا و کشورهای غربی هستند، تصریح کرد: رهبری به این دلیل در اجرای برجام تاکیدات ویژه‌ای داشته و اشاره کردند که باید تیم ویژه‌ای تشکیل شود که دقت کافی را در اجرای مفاد توافق‌نامه لحاظ کند.

 

وی با اشاره به مقوله تحریم‌ها و مباحث اقتصادی خاطرنشان کرد: اگر دولت فکر می‌کند که پس از توافق در وضعیت اقتصادی کشور گشایشی حاصل می‌شود قطع‌یقین بداند که تنها راه‌ حل مشکلات اقتصادی کشور اولویت اقتصاد مقاومتی است.

 

 

عباسپور با اشاره به اینکه آمریکا و غرب جهت‌گیری جمهوری اسلامی ایران را در فضای بین‌المللی قبول ندارند، ابراز کرد: آمریکا خوی استکباری دارد بنابراین رهبر انقلاب تاکید دارند که از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های داخل کشور استفاده کنیم.

 

وی با صراحت اعلام کرد: اگر اقتصاد ما به آمریکا گره بخورد آن‌ها به دلیل دشمنی که دارند شرایط تحریم‌های جدیدتری را برای کشور بوجود خواهند آورد و از طرفی اگر به ظرفیت‌های داخلی فکر کنیم شکنندگی ما کمتر خواهد بود.

 

نماینده مردم شهرستان بوئین‌زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: در متن بررسی برجام توسط مجلس تاکید شده است که اگر به هر بهانه‌ای تحریمی اجرا شود اجرای برجام بلافاصله متوقف خواهد شد و غربی‌ها نباید به دلیل ارتباط ایران با حزب‌الله و غزه بهانه‌تراشی کنند.

 

باید از واردات هرگونه مواد مصرفی از آمریکا جلوگیری کرد

این مسؤول با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب بر لزوم جلوگیری از واردات بی‌رویه پس از برداشته شدن تحریم‌ها تاکید داشتند، گفت: طبق فرمایش رهبری باید از واردات هرگونه مواد مصرفی از آمریکا جلوگیری کرد چراکه در حال حاضر مهم‌ترین اولویت کشور ایجاد جنبش عظیم در راستای اقتصاد مقاومتی است.

 

عباسپور با تاکید بر استفاده از تولیدات داخلی افزود: 48 درصد تحصیل‌کرده‌های کشور بیکار هستند و بنابراین باید از ظرفیت‌های نیروی انسانی داخل در راستای افزایش تولید استفاده کرد چراکه اگر واردات داشته باشیم اشتغال و اقتصاد کشور دچار بحران جدی خواهد شد.

 

آمریکا به دنبال تامین امنیت اسرائیل و از بین بردن حماس است

وی با اشاره به اینکه ما در راهبردها با آمریکا اختلاف داریم، اظهار کرد: آمریکا به دنبال تامین امنیت اسرائیل و از بین بردن حماس است، آمریکا داعش را بوجود آورده، دنیای غرب از عربستان حمایت کرده و مزاحمت‌هایی برای عراق و سوریه ایجاد می‌کند بنابراین ما نمی‌توانیم با آمریکا همراه باشیم.

 

عباسپور در پایان گفت: آمریکا به دنبال ذخایر نفتی و 60 درصد انرژی خاورمیانه است و از طرفی سعی دارد به هر نحوی کشور ایران را تهدید کند./955/ت302/ج

ارسال نظرات