۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۳
کد خبر: ۲۹۷۰۷۸
استاد حوزه علمیه:

بالاترین اهداف افراد مؤمن، قرب الهی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با اشاره به بخش های عبادات و ارتباط با خداوند متعال گفت: بالاترین و بهترین هدف انسان های مخلص و مؤمن کسب رضایت خدای سبحان است.
دعا و مناجات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام رحمان صابری استاد دانشگاه و حوزه علمیه استان کرمانشاه شامگاه گذشته در حسینیه شیرمستی استان کرمانشاه عنوان داشت: انسان موجودی اجتماعی است و ناگزیر است که با دیگران ارتباط داشته باشد.


حجت الاسلام صابری با بیان اینکه ارتباط انسان با محیط اجتماعی به سه بخش تقسیم می شود اظهار داشت: اولین بخش، ارتباط انسان با خداوند متعال است، دومین مورد ارتباط انسان با دیگران اعم از مؤمن و غیر مؤمن بوده و در نهایت و سومین مورد ارتباط انسان با خود است.


استاد حوزه علمیه با اشاره به سخنی از امام صادق (ع)  گفت: افرادی که خدا را عبادت می کنند به سه دسته تقسیم می شوند دسته اول افرادی هستند که خداوند متعال را از سر ترس می پرستند و عبادت می کنند.


وی در ادامه افزود: نباید در تربیت فرزندان، برای آشنا ساختن آن ها با خدای سبحان، آن ها را از خداوند ترساند بلکه باید به رحمان بودن خدا بیشتر توجه کرد.


استاد دانشگاه با اشاره به گروه دوم بیان داشت: گروه دوم انسان هایی هستند که به خاطر کسب ثواب و برآوردن حاجات خدا را یاد می کنند، ما نباید همواره از انجام کار نیک و ثواب به خاطر کسب حاجات بهره ببریم بلکه بهتر است گاهی بخاطر کسب رضای خدا عبادت کنیم.


حجت الاسلام صابری تصریح کرد: دسته سوم افرادی هستند که خدا را فقط برای کسب رضای او عبادت می کنند و قرب الهی بالاترین هدف آن ها می باشد.


وی با اشاره به حدیثی از امام رضا (ع) خاطر نشان کرد: هر کس در دنیا به چیزی تمایل داشته و علاقمند باشد در آخرت نیز با همان محشور خواهد شد.


استاد حوزه علمیه در پایان عنوان داشت: باید مراقب بود که در این امر متضرر نشویم و در جهان آخرت با افراد فاسق، گناهکار و فاجر محشور نشویم، اجازه ندهیم قلب ما جایگاه محبت افراد بی هویت و گناهکار شود بلکه باید قلب خود را محیای حضور ائمه اطهار علیهم السلام کرده و از محبت آن ها لبریز شویم تا جایی که همنشینان ما در جهان آخرت آن ها باشند./857/202/ب3

ارسال نظرات