۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۱
کد خبر: ۲۹۷۰۴۶
با هدف پاسخگویی به شبهات عزاداری؛

ویژه برنامه های ماه محرم مدرسه علمیه رضویه خواهران مشهد برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ واحد فرهنگی مدرسه علمیه جامعه الرضویه مشهد، ویژه برنامه های ماه محرم و صفر را در راستای پاسخ گوی به شبهات عزاداری امام حسین(ع) برگزار می کند.
ویژه برنامه های ماه محرم مدرسه علمیه رضویه خواهران مشهد برگزار می شود

خانم قنبرپور، معاون فرهنگی مدرسه علمیه رضویه خواهران مشهد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، گفت: واحد فرهنگی مدرسه علمیه رضویه خواهران مشهد، ویژه برنامه های ماه محرم و صفر را با هدف پاسخ گویی به شبهات عزاداری امام حسین(ع) برگزار می کند.

 

وی به اهمیت عزاداری امام حسین(ع) اشاره و ابراز کرد: آیت الله خامنه ای می فرمایند: «پروردگارا! این ماه محرم و ایام عزاداری را برای ما میدان پیشرفتی در عارف و عمل اسلامی قرار بده.»

 

این استاد حوزه علمیه خواهران مشهد افزود: همزمان با فرا رسیدن ماه محرم با هدف، ارتقای سطح علمی و بهره مندی معنوی خواهران، مراسم عزاداری سالار شهیدان برگزار می شود.

 

قنبرپور با اشاره به این که مدرسه علمیه رضویه خواهران مشهد، هر روز پذیرای عموم بانوان است، اظهار کرد: قرائت زیارت عاشورا، پاسخ گویی به شبهات محرم و عاشورا، مرثیه سرایی و عزاداری برنامه های این مراسم است.

 

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان این که در این مراسم، استادان حوزه علمیه مدرسه علمیه رضویه خواهران مشهد، سخنرانی خواهند کرد، گفت: در این مراسم، خانم زلفی زاده، مدیر مدرسه، خانم رازقی، استاد اخلاق و خانم ضیایی، استاد تاریخ مدرسه علمیه رضویه خواهران مشهد به بررسی ارزش و جایگاه عزاداری امام حسین(ع) می پردازند و شبهات عزاداری امام حسین(ع) را پاسخ می دهند.

 

این کارشناس تاریخ و تمدن اسلامی به شبهاتی که در این ایام تبیین و تحلیل می شود اشاره کرد و گفت: «آیا شمر دایی حضرت ابوالفضل بوده است؟»، «شهادت امام حسین(ع) عمل اختیاری بوده است یا مقدر شده است؟»، «چرا امام حسین(ع) در روز عاشورا دعا نکردند که باران ببارد؟» از جمله شبهاتی است که در این نشست ها پاسخ داده می شود.

 

معاون فرهنگی مدرسه علمیه رضویه خواهران مشهد با خاطر نشان کردن این که این مراسم تا اربعین ادامه خواهد داشت، افزود: در این نشست ها، روایات دروغینی که در مورد واقعه عاشورا ساخته شده است، بررسی و تحلیل می شود.

 

وی به دیگر برنامه های فرهنگی این مرکز اشاره و ابراز کرد: طلاب مدرسه علمیه رضویه خواهران مشهد از آغاز محرم، هر روز برنامه خواندن یک صفحه قرآن و همچنین خواندن 5 صفحه کتاب در مورد امام حسین(ع) و حفظ یک بیت شعر را به عنوان برنامه فرهنگی عاشورایی، انجام می دهند./1309/302/ب1

ارسال نظرات