۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۳
کد خبر: ۲۹۶۸۵۵
آیت الله مظاهری:

انتظار فرج در پیروی از سیدالشهدا رنگ و بو می گیرد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مظاهری در پایان با توجه به روایت معروف «افضل الاعمال انتظار الفرج» گفت: انتظار فرج زمانی افضل اعمال به حساب می آید که در زمان انتظار، پیروی از امام حسین(ع) بزرگترین دغدغه انسان باشد.
 آيت الله مظاهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری رییس حوزه علمیه اصفهان صبح امروز در مسجد امیرالمؤمنین خیابان جی گفت: پاداش عزادرای برای سید الشهداء به اندازه پاداش قیام امام حسین(ع) و اسارت اهل بیت ایشان است.

 

وی با توجه به ثواب بسیار بالای جلسات عزاداری برای سید الشهداء افزود: پاداشی که خداوند برای قیام امام حسین(ع) و اسارت اهل بیت ایشان در نظر گرفته است، برای عزداری ها نیز در نظر می گیرد، چرا که هر دو، یعنی قیام و عزاداری موجب احیاء دین خداوند شده اند.

 

حضرت آیت الله مظاهری به هوشمندی دشمنان اسلام اشاره کرد و بیان داشت: عظمت این عزاداری ها به اندازه ای است که دشمنان اسلام از زمان بنی امیه تا الآن در فکر جلوگیری از برگزاری این جلسات بوده اند.

 

رییس حوزه علمیه اصفهان در ادامه ابراز با بیان این که بقای تشیع به اندازه ای که وام دار احیاء شعائر است، به همان اندازه به عمل شیعیان نیاز دارد، گفت: دوستی با امام حسین(ع) زمانی اهمیتش دو چندان می شود که با پیروی از امام حسین(ع) همراه شود.

 

حضرت آیت الله مظاهری با بیان روایتی از وجود مطهر امام حسین(ع) که می فرمایند، «دین بر سه پایه اعتقاد، شعار و رفتار استوار است»، گفت: ایمان بدون عمل و عمل بدون ایمان هیچ سودی برای انسان ندارد.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان با اشاره به آیه نود و هفتم سوره نحل، افزود: ایمان توأمان با عمل صالح، حیات طیبة یعنی زنده شدن روح را برای انسان به دنبال دارد.

 

وی به یکی از خواص مهم عزاداری برای سید الشهداء اشاره کرد و ابراز داشت: زنده شدن شعائر نهضت امام حسین(ع) در گرو زنده شدن وجود ما است و زنده شدن وجود ما در گرو عزاداری خالصانه برای سید الشهداء است.

 

حضرت آیت الله مظاهری در پایان با توجه به روایت معروف «افضل الاعمال انتظار الفرج» خاطر نشان کرد: انتظار فرج زمانی افضل اعمال به حساب می آید که در زمان انتظار، پیروی از امام حسین(ع) بزرگترین دغدغه انسان باشد./867/پ202/ش

ارسال نظرات