۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۴
کد خبر: ۲۹۶۷۹۴
نماینده ولی فقیه در لشکر 8 نجف اشرف:

احیای امر به معروف و نهی از منکر مهم‌ترین هدف قیام عاشورا بود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در لشکر 8 نجف اشرف امر به معروف و نهی از منکر را مهم ترین هدف قیام عاشورا برشمرد و گفت: رسالت خطیر هر مسلمانی اقامه فریضه امر به معروف و نهی از منکر و تمسک به به این عامل مهم به عنوان حبل الله است زیرا تمامی حدود و فرائض الهی با این فریضه الهی اقامه می شود.
حجت الاسلام طالبپور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محسن طالبپور، نماینده ولی فقیه در لشکر 8 نجف اشرف، امشب در همایش امر به معروف و نهی از منکر و یادواره شهدای اصناف شهرستان شهرضا، با اشاره به آیاتی از قرآن کریم عنوان کرد: پروردگار در قرآن کریم به صراحت می فرماید اگر می خواهید امت برتر باشید، باید فریضه امر به معروف و نهی از منکر را اقامه کنید.

 

وی در ادامه تأکید کرد: جهاد در راه خداوند، یکی از بالاترین درجات و از سنت های مؤکد اسلامی است، اما ارزش فریضه امر به معروف و نهی از منکر تا جایی است که پیامبر اکرم(ص) ارزش امر به معروف و نهی از منکر در برابر سایر عبادات را همانند دریا در برابر قطره می دانند.

 

نماینده ولی فقیه در لشکر 8 نجف اشرف ضمن ابراز تأسف از کم توجهی مردم جامعه به ادای فریضه امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: لزوم ادای این فریضه و نقش آن در واقعه بزرگی همچون قیام عاشورا تا اندازه این است که امام حسین(ع) در بیش از 10 منزل در فاصله مکه تا کربلا، هدف از قیام خود را اقامه امر به معروف و نهی از منکر اعلام فرمودند.

 

حجت الاسلام طالبپور عنوان کرد: اقامه فرضه امر به معروف و نهی از منکر به مراتب بر عزاداری حضرت اباعبدالله(ع) برتری دارد اما متأسفانه، مردم بیشتر به تشکیل دستجات عزاداری و اقامه هیئات مذهبی توجه دارند.

 

وی بازداشتن دیگران از بدی و هنجار شکنی را یکی از مهم ترین وظایف مردم در هر منطقه برشمرد و تصریح کرد: اگر هر زن بد حجابی با تذکر دیگر زنان در مورد لزوم رعایت حجاب اسلامی مواجه شود و یا هر مردمی با تذکر دیگر مردان در خصوص عدم استفاده از طلاجات مواجه شود، خود به خود رفتارهای غلط از اجتماع حذف می‌شود.

 

نماینده ولی فقیه در لشکر 8 نجف اشرف، رعایت اصول و مراتب امر به معروف و نهی از منکر را از واجبات شرعی و از مهم ترین عوامل در تأثیر گذاری این فریضه اسلامی دانست و گفت: به ترین شیوه اجرای این فریضه الهی، تذکر لسانی است.

 

حجت الاسلام طالبپور در بخش دیگری از سخنان خود، اصناف و بازاریان را از جمله مهم ترین و تأثیرگذار ترین اقشار اجتماع در روند پیروزی انقلاب اسلامی برشمرد و عنوان کرد: یکی از امتیازات انقلاب اسلامی، حضور تمامی اقشار و گروه های اجتماعی در پیروزی و تأثیر تمامی صنوف در اعتلای آن بوده است؛ به عبارت دیگر انقلاب اسلامی فرصت مناسبی برای حضور تمام افراد و گروه ها برای خدمت به اسلام را فراهم آورده است.

 

وی در پایان امر به معروف و نهی از منکر را مهم ترین هدف قیام عاشورا برشمرد و گفت: رسالت خطیر هر مسلمانی اقامه فریضه امر به معروف و نهی از منکر و تمسک به به این عامل مهم به عنوان حبل الله است زیرا تمامی حدود و فرائض الهی با این فریضه الهی اقامه می شود./868/202/ب2

ارسال نظرات