۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۲۹۶۷۴۶
امام جمعه عجب شیر:

عزاداری و ذکر مصیبت توأم با شناخت و معرفت به قیام امام حسین باشد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام شربیانی با بیان این‌که عزاداری و ذکر مصیبت باید توأم با شناخت و معرفت نسبت به قیام امام حسین(ع) باشد، گفت: عاشورا بزرگ ترین مکتب انسان ساز است و باید تمام عزاداری ها و برگزاری مجالس در محرم، با انگیزه درس گرفتن و عبرت گیری از عاشورا باشد.
حجت الاسلام محمود شربياني، امام جمعه عجب‌شير

حجت الاسلام محمود شربیانی، امام جمعه عجب شیر در گفت‌‍وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا درتبریز، با بیان اینکه برجام به عنوان یک سند به تصویب رسید و مانند هر امری نکات ضعف و قوت دارد، اظهار داشت: مسأله امروز مسأله پسابرجام است.


وی با تأکید بر حفظ روحیه استکبار ستیزی و مقابله با برنامه نفوذ دشمن در میان ملت و مسؤولان، تصریح کرد: مجلس با ملحقاتی آن را به تصویب رساند و شورای نگهبان نیز آن را تایید و این سند قانونی است و مخالف و موافق باید شأن قانون را رعایت کنند.

 

امام جمعه عجب شیر با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و تسلیت شهادت سرور و سالار شهیدان و 72 تن از یاران باوفای ایشان، یادآور شد: در سبک زندگی باید از امام حسین (ع) الگوبرداری کنیم و آن را گسترش دهیم تا امام حسین(ع) ما را به عنوان یار و یاور بشناسد.

 

وی با بیان این‌که عزاداری و ذکر مصیبت باید توأم با شناخت و معرفت نسبت به قیام امام حسین(ع) باشد، اظهار کرد: عاشورا بزرگ ترین مکتب انسان ساز است و باید تمام عزاداری ها و برگزاری مجالس در محرم، با انگیزه درس گرفتن و عبرت گیری از عاشورا باشد.

 

حجت الاسلام شربیانی، با اشاره به فریضه امر به معروف و نهی از منکر، افزود: در فرهنگ اسلام و منطق عاشورایی و قرآنی، بهترین جامعه و امت، جامعه ای است که امر به معروف و نهی از منکر در آن زنده و جریان داشته باشد و در مقابل بی تفاوتی مردم عامل بزرگ نابودی ملت ها در گذشته و حال بوده است.

 

وی بجا آوردن فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر را از دستورات دین و درس های عاشورا دانست، گفت: اقشار مختلف مردم باید نسبت به این موضوع توجه و دقت داشته باشند، حسین(ع) در راه امر به معروف و نهی از منکر جان خود را از دست داد.


امام جمعه عجب شیر آموزه عاشورا را عدم سازش در برابر ظالم عنوان و تأکید کرد: عزت و آزادگی و مقابله با ظلم و تحریف دین مبین اسلام درس بزرگ عاشورا است، حسین(ع) هیچ گاه به جهت ترس از جان و مال و فرزندان با لشکر یزید تعامل نکرد./854/302/ب1

ارسال نظرات