۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۲۹۶۷۳۲

چند خبر کوتاه از رادیو معارف

خبرگزاری رسا ـ تبیین ویژگی های تربیت حسینی در برنامه «شبستان»، بررسی ظرفیت نوحه و اشعار آئینی در هیأت‌های‌مذهبی در برنامه «نینوا» و شورحسینی دربرنامه «حسینیه»، پخش سخنرانی‌های حضرت آیت الله جوادی آملی در برنامه «با کرانه فرات» و پخش روزانه زیارت وارث از جمله برنامه‌های رادیو معارف در ماه محرم است.
راديو معارف

به گزارش سرویس پیشخوان خبرگزاری رسا،  تبیین ویژگی های تربیت حسینی در برنامه «شبستان»، بررسی ظرفیت نوحه و اشعار آئینی در هیأت‌های‌مذهبی در برنامه «نینوا» و شورحسینی دربرنامه «حسینیه»، پخش سخنرانی‌های حضرت آیت الله جوادی آملی در برنامه «با کرانه فرات» و پخش روزانه زیارت وارث از جمله برنامه‌های رادیو معارف در ماه محرم است.

 

 

تربیت حسینی در شبستان رادیو معارف

حجت الاسلام علی صدوقی در برنامه شبستان با تشریح فضایل الهام بخش اخلاقی و تربیتی امام حسین علیه السلام از جمله عزت مداری و ذلت ستیزی ،از جلوه های تربیتی عاشورا می گوید.

 

روشن‌گری حاکم بر فضای‌تربیتی نهضت عاشورا ، عزت و کرامت در نهضت حسینی و تاثیر آموزه های قیام حسینی برتربیت اسلامی و دین­گرایی نسل جوان ، از مواردی است که در برنامه «شبستان» به آن پرداخته خواهد شد.

 

«شبستان» با تلاش گروه فرهنگ و جامعه رادیو معارف به تهیه کنندگی رضا رضایی با اجرای محمدجواد محمدی هر هفته شنبه تا پنجشنبه ساعت 30 : 23 از صدای فضیلت پخش می‌شود.

 

         

نوحه‌های عاشورایی در نینوای رادیو معارف

همزمان با فرارسیدن ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام، برنامه «نینوا» با حضور صاحبنظران ، شعرا و مداحان اهل بیت علیهم السلام به بررسی و تحلیل شعر آیینی و معرفی نمونه هایی از ادبیات فاخر عاشورایی می‌پردازد.

 

در این برنامه کارشناسان شعر آیینی با تأکید بر ضرورت رعایت قوام و سنگینی ابیات متناسب با شأن و مقام شامخ اهل بیت علیهم السلام، قالب‌های مداحی در مجالس عزاداری را نقد و بررسی می کنند.

 

برنامه «نینوا» با تلاش گروه فرهنگ و جامعه رادیو معارف به تهیه کنندگی امیر عباس خاقانی شب های محرم ساعت 22 تقدیم معارف جویان می شود.

 

                  

شورحسینی در حسینیه رادیو معارف

با فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری سرور شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام، ویژه برنامه زنده «حسینیه» از راهکارهای حسینی زیستن و حسینی ماندن سخن می‌گوید.

 

ویژگی‌های جامعه عزتمند منطبق با آموزه های قیام عاشورا، سبک زندگی حسینی وتبیین جلوه های عبرت آموزعاشورا از موضوعاتی است که توسط کارشناسان این برنامه حجج اسلام و المسلمین صفاری، علوی تهرانی و محدثی از اساتید حوزه و دانشگاه بیان می‌شود.

 

معرفی آداب عزاداری در استان‌ها و شهرستان‌ها، مقتل خوانی، مرثیه و مداحی و میان‌برنامه‌های سوگواری خامس آل عبا از بخش‌های دیگر این حسینیه رادیویی است.

 

ویژه برنامه زنده «حسینیه» با تلاش گروه قرآن و اهل بیت به تهیه کنندگی ابوالفضل سلیمانی و اجرای رضا هدایت‌فر تا چهارم آبان مصادف با دوازدهم محرم هر روز ساعت 9 تا 11 صبح از صدای فضیلت پخش می شود.

 

                  

پخش روزانه زیارت وارث از رادیو معارف

رادیو معارف در ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام هر بامداد زیارت وارث را برای شنوندگان پخش می کند.

 

زیارت وارث به همت واحد تولید و پخش رادیو معارف هرروز ساعت 5:15 صبح بر روی موج فضیلت منشر می شود.

 

سید ابن طاووس  زیارت وارث را با چند واسطه از جابر جعفی و او از امام صادق علیه السلام نقل کرده است. از امام صادق(ع) روایت شده که: وقتی که می خواهی امام حسین(ع) را زیارت کنی، این زیارت را بخوان که به ازای هر کلمه اش دری از رحمت الهی به رویت باز می شود.

 

                  

بازخوانی و تحلیل نهضت عاشورا

رادیو معارف در برنامه «برکرانه فرات» به تحلیل و بازخوانی قیام عاشورا می‌پردازد.

 

مجموعه سخنرانی‌های حضرت آیت الله جوادی آملی با موضوع بازخوانی و تحلیل نهضت عاشورا با رویکرد زمینه های پیدایش این قیام دربرنامه «برکرانه فرات» پخش می‌شود.

 

این برنامه با تلاش از گروه قرآن و اهل بیت(ع) هر روز به جز جمعه‌ها ساعت 6 بامداد از رادیو معارف پخش و در ساعت 21:30 بازپخش می‌شود./998/ت302/س

ارسال نظرات