۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۲۹۶۷۲۸
آیت الله استادی:

رازهای نهفته در پند و آموزه های اهل بیت با مجاهدت علمی به دست می آید

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای عالی حوزه های علمیه رازهای چهارگانه را اساس اصولی سبک زندگی اسلامی عنوان کرد و گفت: باید به همه خلق الله با هر لباس و سطح اجتماعی و شغلی باید احترام گذاشت تا به حریم ولایت هتک حرمتی نشود.
سخنراني آيت الله استادي در شيستان امام خميني(ره)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله رضا استادی، امروز در مراسم عزاداری اباعبد الله الحسین(ع) که در محل شبستان بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله برگزار شد، راز دست یابی به اصول مبنایی سبک زندگی اسلامی را توسل عملی به سیره اهل بیت علیهم الاسلام دانست و گفت: امیر المؤمنین(ع) فرمودند «راستى که خداى تبارک و تعالى چهار چیز را در چهار چیز پنهان نموده است».

 

عضو شورای عالی حوزه های علمیه این چهار عنوان را حکمت‌های فلسفی و بلند توصیف کرد و گفت: امیر المؤمنین حضرت علی(ع) در ادامه این حدیث می‌فرمایند خداوند خوشنودى خود را در میان طاعت ها پنهان نموده است.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با استناد به این فراز حدیث طاعت ها را راز دست یابی به حقایق عنوان کرد و ابراز داشت: امیرالمؤمنین حضرت علی(ع) پس از معرفی اولین راز حکمت‌های زندگی می‌فرمایند «ای فرزند آدم؛ پس هیچ طاعتى را کوچک مشمار که بسا خوشنودى خداوند در همان باشد و تو ندانى».

 

آیت الله استادی شرط دست یابی به این راز و این عنایت الهی را انجام همه کارهای نیک دانست و گفت: در تک به تک پندها و آموزه های معصومین(ع) رازهایی نهفته است که انسان باید با مجاهدت علمی به ابعاد فلسفی آن دست یابد.

 

عضو شورای عالی حوزه های علمیه دومین رمز مورد نظر امیرالمؤمنین حضرت علی(ع) را فرو بردن خشم عنوان کرد و اظهار داشت: حضرت در ادامه این حدیث می فرماید« بنده باید خشم خود را در میان گناهان پنهان کند؛ بنابراین ای فرزند آدم هیچ گناهى را کوچک مپندار که شاید خشم خدا در همان باشد و تو ندانى».

 

آیت الله استادی پرهیز از همه کارهای بد را بر اساس این حدیث شریف فرو بردن خشم را دست یابی به حکمت دانست و بیان داشت: حضرت علی(ع) در ادامه این حدیث خود می فرمایند« خداوند اجابت خویش را در میان دعاهایش پنهان نموده؛ پس هیچ دعائى را کوچک مدار که بسا همان دعاى مستجاب باشد و تو ندانى».

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم این قسمت حدیث را در نقل های دیگر تاریخی اینچنین توصیف کرد که «شب قدر را در بین همه‌ی شب های سال غنیمت بشمار؛ پس همه شب های سال را قدر بدانید»، اظهار کرد: در چهارمین راز خداوند ولى خود را در میان بندگان خود پنهان داشته پس به هیچ بنده‏اى از بندگان خدا با چشم حقارت منگر که شاید همان ولى خدا باشد.

 

آیت الله استادی این رازهای چهارگانه را اساس اصولی سبک زندگی اسلامی عنوان کرد و گفت: باید به همه خلق الله با هر لباس و سطح اجتماعی و شغلی باید احترام گذاشت تا به حریم ولایت هتک حرمتی نشود./837/پ202/ج

ارسال نظرات