۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۲۹۶۶۴۵

چند خبر کوتاه از غرب کشور

خبرگزاری رسا ـ فعالیت 2 هزار هیأت مذهبی در کرمانشاه، افزایش درخواست هیئات مذهبی برای اعزام روحانی و مبلغ و برگزاری کارگاه گفتمان دینی در جوانرود عناوین اخبار کوتاه از غرب کشور هستند.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمانشاه، در سال جاری 961 هیأت مذهبی در سطح شهر کرمانشاه و دو هزار هیأت مذهبی در سطح استان در حال فعالیت هستند.


این هیئات که اکثر آن ها به صورت خودجوش و مردمی شکل گرفته از سوی اداره تبلیغات اسلامی کرمانشاه ساماندهی شده و تذکرات لازم درباره حفظ وجهه اسلام و شیعه برای مسؤولان هیئات ارسال شده است.


محمدرضا بیات، کارشناس تشکل های دینی اداره تبلیغات اسلامی کرمانشاه در این خصوص اظهار داشت: هیئات مذهبی نباید مزاحمتی برای افراد ایجاد کنند و حداکثر زمان برای عزاداری ها تا ساعت 23.30 دقیقه به هیئات اعلام شده است.


بیات خاطرنشان کرد: هیئات مذهبی وظیفه اسکان دادن به زائران عتبات عالیات را برعهده دارند، همچنین در عزاداری ها باید به منابع معتبر جهت وعظ و خطابه مراجعه شود و از اعمالی چون برهنه شدن و دیگر اعمالی که موجب وهن شیعه می شود خودداری کرد.


وی در پایان تصریح کرد: محل تجمع عزاداران حسینی در روز عاشورا، چهارراه مدرس اعلام شده است.

 

افزایش درخواست هیئات مذهبی برای اعزام روحانی و مبلغ
در ماه محرم سال جاری درخواست هیئات مذهبی برای اعزام روحانی و مبلغ افزایش یافته است.


حجت الاسلام مجتبی بیات مسؤول اعزام و استقرار مبلغان اداره تبلیغات اسلامی در این خصوص اظهار داشت: در سال جاری هزار و 650 روحانی و مبلغ از سوی هیئات مذهبی درخواست شده است و این نشان دهنده توجه بیشتر به وعظ و سخنرانی های مذهبی است.


حجت الاسلام بیات یادآور شد: با توجه به نقش روشنگری طلاب و روحانیان، حضور پررنگ آن ها در این ایام موجب افزایش آگاهی مردم و نا امیدی دشمنان اسلام می شود.


وی با اشاره به فعالیت های روحانیان ادامه داد: روحانیان در محل اعزامی به برپایی نماز جماعت، قرائت زیارت عاشورا، سخنرانی، کلاس های احکام و نشست های دینی با جوانان و نوجوانان می پردازند تا شبهات ذهنی آن ها را برطرف کنند.


مسؤول اعزام و استقرار مبلغان اداره تبلیغات اسلامی کرمانشاه در پایان گفت: افزایش بصیرت و دانش جوانان موجب نقش بر آب شده نقشه های دشمنان است، تهاجمات فرهنگی دشمنان اسلام، اعتقادات و مقدسات دین را نشانه رفته و باید با توجه بیشتر به دین، اجازه نداد خدشه ای به دین وارد شود.


برگزاری کارگاه گفتمان دینی در جوانرود
کارگاه گفتمان دینی امر به معروف و نهی از منکر با حضور حجت الاسلام صادق مصلحی از روحانیان اعزامی از اداره تبلیغات اسلامی در شهرستان جوانرود برگزار شد.


حجت الاسلام مصلحی عنوان داشت: امر به معروف و نهی از منکر مهم ترین فریضه دینی بوده و بر همگان واجب است، انجام امر به معروف و نهی از منکر شرایط دارد.


وی ادامه داد: فردی که به اصلاح جامعه می پردازد، باید خود از شرایطی از جمله اطلاعات و آگاهی کافی برخوردار باشد و با حفظ احترام و محبت به امر به معروف و نهی از منکر بپردازد.


روحانی اعزامی خاطرنشان کرد: اگر تمام افراد جامعه این فریضه واجب را در زندگی خود بکار گرفته و انجام دهند جلو بسیاری از مفاسد گرفته شده و دست استعمارگران از کشور کوتاه می شود.


شایان ذکر است در این کارگاه، شرکت کنندگان نیز به طرح پرسش هایی پرداختند./857/203/ب2

ارسال نظرات