۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۲۹۶۶۳۶
مسؤول مرکز مدیریت حوزه های علمیه خراسان شمالی:

روحانیان ذهنیت مردم را از شعار حسینی به سبک زندگی حسینی سوق دهند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول مرکز مدیریت حوزه های علمیه خراسان شمالی با تأکید بر شور و شعور توأمان در مراسمات عزاداری محرم، گفت: روحانیان مبلغ باید اذهان مردم را از شعار «لبیک یا حسین» به سبک زندگی حسینی سوق دهند.
حجت الاسلام سالاري - ديدار با طلاب و اساتيد حوزه علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام حجت سالاری مکی، مسؤول مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان خراسان شمالی، امروز در جمع طلاب و اساتید حوزه علمیه استان، با تسلیت به مناسبت ایام عزاداری امام حسین(ع) بر تعمیق و تبیین بیش از پیش سیره و منش حضرت سیدالشهدا(ع) در جامعه تأکید کرد.

 

وی با بیان اینکه اسارت شماری از مسلمانان در چنگال برخی خلقیات ناپسند و غیرتوحیدی و در پاره ای موارد نیز در گنداب های فضاهای مجازی بسیار نگران کننده است، تصریح کرد: اگر بنیان های اخلاقی و اعتقادی مردم با استفاده از سبک و سیره ائمه اطهار(ع) تقویت نشود جامعه در برابر هجمه های فساد که با غرایز مادی و شهوانی انسان ها نیز تطابق دارند آسیب پذیرتر می شود.

 

حجت الاسلام سالاری مکی تصریح کرد: به همین دلیل اگر در سخنان امام حسین(ع) دقت بیشتری شود می بینیم که آن امام بزرگوار قبل از آن که برای اعتراض به حکومت خروج و قیام کرده باشد هدف حرکت خود را احیای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر عنوان می کند.

 

دبیر شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی ادامه داد: برخی اخلاقیات و رفتارهای مردم در زمان امام حسین(ع) سبب شده بود تا آنها دین را به صورت سطحی در زندگی خود داشته باشند و در نتیجه به تبعیت از شیطان تن می دادند و حضرت سیدالشهدا(ع) نیز برای اصلاح این وضعیت قیام کرد.

 

وی در ادامه گفت: در دوره فعلی که حوزه های علمیه و نهاد روحانیت مسؤول تبلیغ معارف الهی و اسلام ناب محمدی هستند لازم است مبلغان دینی با الهام گرفتن از روش دعوت پیامبر گرامی اسلام که در قرآن به آن اشاره و گفته شده «قل هذه سبیلی ادعوا الی الله علی بصیره  انا و من اتبعنی» عمل کنند.

 

حجت الاسلام سالاری مکی تصریح کرد: روحانیان مبلغ، جامعه مداحان و سایر فعالان این عرصه می بایست با برنامه ریزی هوشمندانه در تبلیغ، فلسفه قیام عاشورا و پیام های این نهضت را برای مردم تبیین و تشریح کنند تا با تأثیرگذاری بیشتر، اذهان مردم را از شعار «لبیک یا حسین(ع)» به سبک زندگی حسینی سوق دهند.

 

وی با تأکید بر شور و شعور توأمان در مراسمات عزاداری محرم،  ادامه داد: در چنین حالتی است که شعار لبیک یا حسین ثمربخش می شود و عزادار می داند به حسینی لبیک می گوید که در معرض تهدید، تحریم و مضیقه آب و امنیت قرار داشت و اطراف او نیز با تیر و شمشیر محاصره شده بود اما نماز اول وقت او همچنان پابرجا بود.

 

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه طلاب و روحانیان ابتدا می بایست به سلاح علوم دینی و تهذیب مجهز شده و آنگاه برای اصلاح دیگران و جامعه اقدام کنند، اظهار کرد: در این مسیر لازم است ابتدا خودشناسی و خداشناسی صورت گرفته و پس از آن برای تبلیغ دین و اصلاح دیگران اقدام کرد.

 

حجت الاسلام سالاری مکی همچنین بر افزایش آگاهی و فعالیت روشن گرانه طلاب و روحانیان در فضاهای مجازی تأکید کرد و افزود: پاسخ گویی صحیح به افرادی که خواسته و یا ناخواسته در این محیط ها به دین مبین اسلام شبهه وارد می کنند، از جمله رسالت های مهم روحانیت در جامعه امروز است./9314/202/ب2

ارسال نظرات