۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۶
کد خبر: ۲۹۶۵۷۸
عضو هیأت رییسه مجلس:

پایبند نبودن غرب به برجام موجب قطع همکاری ایران خواهد شد/ متحمل محدودیت های بسیاری شده ایم

خبرگزاری رسا ـ عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با بیان این که در برجام متحمل محدودیت های زیادی شده ایم، گفت: مصوبات مجلس در خصوص برجام تمامی راه های نفوذ دشمنان و اعمال فشار آنان را بسته است.
محمدحسين فرهنگي، عضو هيئت رئيسه مجلس

محمدحسین فرهنگی، عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به آغاز اجرای برجام و شروع فرآیند لغو تحریم‌های اقتصادی اروپا و آمریکا اظهار داشت: مسأله هسته ای ایران بهانه ای برای اعمال مخالفت و تحت فشار قرار دادن کشورمان بوده است.


وی با بیان این‌که دستاوردهای هسته‌ای کشور دور از انتظار دشمنان بوده است، خاطرنشان کرد: برخلاف انتظار دشمنان ما به غنی سازی 20 درصد دست یافتیم و آن ها وقتی متوجه این موفقیت دانشمندان جوان ایران اسلامی شدند، به شدت منفعل شده و شروع به تشدید تحریم ها ایران اسلامی کردند.


فرهنگی ادامه داد: دشمنان به این نتیجه رسیدند که با فشار راه به جایی نخواهند برد، از این رو به یک نتیجه گیری تحت عنوان کنترل هسته ای ایران رسیدند، از این رو با فرستادن مقامات عمان به ایران و تلاش در جهت میانجیگری، آمادگی خود را برای مذاکره در خصوص انرژی هسته ای ایران اعلام کردند.


عضو هیات رییسه مجلس افزود: نباید به صورت مطلق طرفدار برجام بود و یا آن را موفقیت بزرگ نامید، حقیقت آن است که توافق هسته ای از منظری تلخ است چون ما متحمل محدودیت های زیادی در بحث هسته ای شده ایم و شتاب هسته ای با محدودیت مواجه شده است و از طرف دیگر این توافق زمینه لازم برای رفع برخی تحریم ها را نیز مهیا می کند.


فرهنگی با بیان می توانستیم به محدودیت هایی کمتر از وضعیت موجود تن دهیم، افزود: این‌که گفته می شود با تصویب برجام کشور به خطر افتاده است، نادرست می باشد، چراکه طبق مصوبات برجام دولت از همکاری با آژانس جهت بازرسی از مناطق نظامی و تسلیحاتی منع شده است.


نماینده مردم تبریز در مجلس تصریح کرد: از سوی دیگر هر گونه عدم پایبندی طرف مقابل به مفاد برجام، زمینه قطع همکاری ایران در بحث توافق هسته ای خواهد بود، چنان که در بند سوم مصوبه مجلس آمده که هر گونه عدم پایبندی طرف مقابل و برگشت تحریم ها به هر دلیل موجب قطع همکاری ایران می شود.


وی با اشاره به این‌که مصوبات مجلس در خصوص برجام تمامی راه های نفوذ دشمنان و اعمال فشار آنان را بسته است، گفت: تمامی بندهایی که در گزارش کمیسیون ویژه برجام آمده بود در مصوبات مجلس شورای اسلامی گنجانده شده است و این ادعا که مصوبات مجلس شورای اسلامی بی توجه به کمیسیون برجام بوده، کاملا نادرست است.


فرهنگی با تأکید بر این‌که اگر کمیسیون برجام گزارش خود را سر وقت به مجلس ارائه می کرد، وقت بیشتری برای بررسی مشروح برجام بود، خاطرنشان کرد: نباید نسبت به تیم مذاکره کننده قبلی و کنونی نگاه سیاه و سفید داشته باشیم، این توافق هم نکات مثبت و هم منفی دارد./935/ت302/ج

ارسال نظرات