۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹
کد خبر: ۲۹۶۳۱۰
حجت الاسلام صادقی واعظ:

قساوت قلب انسان را به گمراهی خواهد کشاند

خبرگزاری رسا – این سخنران مذهبی بر اساس آیات قرآن یکی از راه های گمراهی و به ضلالت کشاندن انسان ها، قساوت قلب عنوان کرد و گفت: در روایات راه برون رفت از قساوت قلب، قرآن خواندن، یاد مرگ بودن و گوش فرا دادن به نصایح بزرگان ذکر شده است.
حجت الاسلام عليرضا صادقي واعظ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علیرضا صادقی واعظ، شب گذشته در جمع عزاداران هیأت خادم الرضا(ع) قم، با بیان اینکه یکی از مهمترین قدم هایی که می توانیم به سمت حسینی شدن برداریم، انتخاب هدایت شدن و یا به گمراهی کشیده شدن است، اظهار کرد: انسان اگر به دنبال موفقیت است باید افزون بر شناخت عوامل موفقیت، آسیب ها را نیز شناسایی و در صدد رفع آنها برآید.


وی با بیان اینکه در قرآن کریم راه های بهشتی شدن و جهنمی شدن به مومنان معرفی شده است، افزود: در کربلا عده ای ویژگی هایی داشتند که در کنار امام حسین(ع) به شهادت رسیدند و در دنیا و آخرت به سعادت رسیدند ولی برخی دیگر که راه گمراهی را انتخاب کردند در مقابل این امام همام قرار گرفتند.


این سخنران مذهبی با بیان اینکه یکی از نشانه های ضلالت طبق قرآن کریم، قساوت قلب است، بیان کرد: از نظر قرآن کسی قساوت قلب خواهد داشت که به نصایح و حرف حق گوش ندهد؛ در روایات راه برون رفت از قساوت قلب نیز قرآن خواندن، یاد مرگ بودن و گوش فرا دادن به نصایح بزرگان ذکر شده است.


وی با بیان اینکه اگر انسان ها در پیشگاه خداوند توبه واقعی انجام دهند، خداوند عزت دو عالم را به آنها خواهد داد، تصریح کرد: یکی از موانعی که باعث می شود انسان به سمت خوبی ها گام بر ندارد، هوای نفس است و مومنان باید توجه داشته باشند که در همه حال باید به لطف خداوند امیدوار باشند.


لازم به ذکر است حسن قشقاوی معاون وزارت امور خارجه، حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد گلپایگانی، حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر گلپایگانی و امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی از میهمانان شب پنج محرم هیأت خادم الرضا(ع) بودند./858/پ202/ف

ارسال نظرات