۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴
کد خبر: ۲۹۶۳۰۸
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

عبرت از تاریخ رمز پایداری مؤمنان است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه گفت: تاریخ امت‌های گذشته برای تمام عصرها و دوره‌ها برای انسان‌ها مایه عبرت آموزی و درس گرفتن از انحرافات منحرفان و رموز پایداری و حقیقت طلبی مومنان بوده و بهترین راه هدایت برای مسمانان تاریخ قرآن است.
شيخ حسين انصاريان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، استاد حوزه علمیه، غروب یک‌شنبه 26 مهر‌ماه در حسینیه علوی تهران، گفت: سراسر کتاب آسمانی قرآن کریم، موعظه و رحمت است.



وی افزود: تاریخ امت‌های گذشته برای تمام عصرها و دوره‌ها برای انسان‌ها مایه عبرت آموزی و درس گرفتن از انحرافات منحرفان و رموز پایداری و حقیقت طلبی مومنان بوده و بهترین راه هدایت برای مسمانان تاریخ قرآن است.


استاد اخلاق با بیان کارکرد موعظه، اظهار داشت: بیدار‌ کردن غافلان و هوشیار کردن منحرفان یکی از رسالت‌های مهم و اساسی موعظه به شمار می‌رود و زنده کردن قلب مومنان با موعظه امکان پذیر است.


حجت الاسلام والمسلمین انصاریان ادامه داد: حکمت برای انسان‌هایی می‌تواند همچون موعظه تاثیرگذار باشد که از علم بالایی برخوردار باشند، اما در خصوص عام مردم، واعظان با سخنان زیبا و رفق دل می‌توانند حیات دل مسلمانان را نورانی کنند.


وی با بیان مطلبی در خصوص غم‌خواری مردم ابراز داشت: بنده مومن در همه حال، غمخوار برادر دینی خود است و از بی تفاوتی در مقابل اعمال مسلمین پرهیز می‌کند و هر قدم از مسیر زندگی را در جهت هدایت افراد جامعه برمی‌دارد.


حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به دغدغه مومنان تصریح کرد: فردی که نسبت به زندگی خانواده، خویشاوندان و افراد جامعه احساس مسؤولیت نداشته باشد آن فرد مسلمان نیست و یکی از ویژگی‌های مومنان دغدغه و احساس اضطراب در قبال یکدیگر است.


وی افزود: سرمایه بشر چیزی جز عبادت نیست و این سرمایه بدون نقصان در دست پروردگار مهربان به امانت است و در روز قیامت به صورت بهشت به اوهدیه داده می‌شود و خداوند در همه حال بندگانش را به اخلاق و اطاعت از انبیا سفارش کرده است.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به نقش روحانیت تاکید کرد: روحانیان با داشتن تریبون و رسانه‌های متعدد در حال حاضر می‌توانند گزیده‌ترین، بهترین و تاثیرگذارترین مطالب را نظام بندی کرده و برای مخاطب و جوان امروز به عنوان نقشه و مسیر راه برای زندگی پرخطراین دوره ارایه کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در پایان خاطر نشان کرد: در واقعه کربلا قوی‌ترین راویان از جمله حضرت امام سجاد(ع)، حضرت زینب سلام الله علیه و ام کلثوم سلام الله علیه، تمام حوادث کربلا را بدون هیچ کم و کاستی روایت کرده‌اند و در بیشتر اشعار، رجزها و نثرهایی که ازعاشورا باقی مانده است تک تک 72 تن به موعظه با  قوم اشقیا پرداخته و سعی در هدایت آنان کردند./856/202/ب1

ارسال نظرات