۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵
کد خبر: ۲۹۶۰۴۳
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:

اهانت به مقدسات اهل سنت دفاع از تشیع نیست/ تشیع لندنی به دنبال بدنام کردن حکومت شیعی است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی جامعة المصطفی(ص) با بیان اینکه با توهین مقدسات اهل سنت و مکاتب دیگر نمی‌توان هیچ گروهی را جذب مذهب شیعه کرد، گفت: شبکه‌های ماهواره‌ای تشیع لندنی با توهین و افترا به علما، مراجع و نظام اسلامی سبب بدنام مکتب شیعه در جهان می‌شود.
حجت الاسلام ناصر رفيعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، عضو هیأت علمی جامعة المصطفی(ص) در آیین سوگواری هیأت رزمندگان اسلام قم که در گلزار شهدای این شهر برگزار شد، به بیان خطر وجود شبکه‌های ماهواره‌ای تشیع لندنی پرداخت و گفت: بیش از 20 شبکه ماهواره‌ای وهابی وجود دارد که در مکتب شیعه شبهه‌افکنی می‌کند و متأسفانه برخی شبکه‌های ماهواره‌ای شیعی با نام‌های اهل بیت وجود دارد که در لندن و لس‌آنجلس مدیریت می‌شوند و در دین و حکومت اسلامی شبهه ایجاد می‌کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه با توهین مقدسات اهل سنت و مکاتب دیگر نمی‌توان هیچ گروهی را جذب مذهب شیعه کرد، گفت: این شبکه‌های ماهواره‌ای امام خمینی(ره)، حضرت آیت الله سیستانی، حضرت آیت الله بهجت، علامه طباطبایی، انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را مورد هجمه، تهمت و توهین قرار داده‌اند و این شبکه‌های سبب بدنام مکتب و عقاید شیعه در جهان می‌شوند.

 

عضو هیأت علمی جامعة المصطفی(ص) بیان کرد: نظام اسلامی ایران پیروی غدیر و مکتب اهل بیت(ع) است و از شهادت حضرت زهرا(س) عقب‌نشینی نمی‌کند، اما هیچ زمانی با توهین و افترا به مکاتب دیگر درصدد اثبات عقاید خویش نبوده است.

 

ضرورت وجود ولایت‌فقیه در حکومت اسلامی

وی در ادامه سخنانش به رهنمودهای امام خمینی(ره) درباره ضرورت ولات فقیه در جامعه اشاره کرد و گفت: بیش از هزار از غیبت امام زمان(عج) می‌گذرد، بنابراین تشخیص مصالح کشور نیاز به فردی متخصص و اسلام‌شناس واقعی دارد.

 

 استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: زمانی حکومت اسلامی تشکیل شده است باید فردی که قدرت تشخیص مصالح سیاسی و اجتماعی جامعه و مردم را دارد حکومت اسلامی را اداره کند و این فرد جزء فقیه جامع شرایط نیست.

 

تقسیم‌بندی مردم از منظر آیات

وی در بخش دیگر از سخنانش با بیان اینکه در آیات قرآن مجید مردم را به پنج گروه مؤمن، کافر، منافق، مرجئه و دارای شک و تردید، مستضعف فکری تقسیم‌بندی شده است، گفت: مؤمنان دارای ایمان و اعتقاد قوی هستند و هیچ شک و شبهه در دین ندارند و در جنگ و جهاد حضور فعال دارند در آیه 33 سوره حجرات آمده است که مؤمنان کسانی هستند که شک در آنها وجود ندارد و جان و مال خویش در اره خدا تقدیم می‌دهد و از راستگویان هستند.

 

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین عوامل بازدارنده از گناهان در مسائل اخلاقی، عبادتی، سیاسی و اجتماعی تقویت ایمان است، گفت: مناسب است جوانان در تقویت ایمان تلاش می‌کند و یکی از روش‌ها، استفاده از مشاهده حسی است، یعنی مردم با مشاهده آسمان، زمین و مخلوقات خدا در افزایش اعتقادات خویش تلاش کنند و دومین روش استفاده از فطرت است، بدون تأثیرپذیری از عوامل بیرونی در وجود خدا و نشانه‌های آن تفکر کنند، روش سوم استفاده از عقل و خرد در تقویت اعتقادات است.

 

عضو هیأت علمی جامعة المصطفی(ص) درباره گروه کافران و منافقان بیان کرد: خطر منافقان در جامعه بیش از کافران است، منافق با اعتقاد فردی به زبان می‌گوید مسلمان هستم؛ اما در واقع به اسلام ایمان نیاورده است و جای این منافق هم جهنم است، و در قرآن 300 آیه درباره مذمت منافقان داریم.

 

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی گفت: قاتل حمزه و قاتل جعفر بعد از قتل پیشمان شدند و اما ایمان محکمی نیاورند شک و شبهه در دین داشتند و در آیات قران آمده است که شاید خداوند این گروه را ببخشد یا اینکه آنها عذاب کند.

 

استاد حوزه و دانشگاه گروه دیگری از مردم را مستضعف فکری خواند و گفت: بسیاری از مردم دنیا دارای مستضعف فکری هستند و این افراد دارای ادیان مختلفی هستند و فکر می‌کنند که دین خویش درست است و در میان آنها مبلغ اسلامی وجود نداشته است و خداوند که در آیات قران می‌فرماید یا این گروه شاید بخشیده شوند و شاید هم عذاب شوند.

 

پیام‌ها رجزخوانی حبیب بن مظاهر در روز عاشورا

وی در بخش دیگر از سخنانش به سیره حبیب بن مظاهر اشاره کرد و گفت: وی زمان رسول خدا(ص) از اصحاب پیامبر اکرم(ص) بوده و در کربلا نیز جزء گردان ویژه امام حسین(ع) بوده است.

 

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی بیان کرد: زمانی که مسلم بن عقیل وارد کوفه شد، حبیب بن مظاهر به حمایت از او سخن گفت؛ اما پس از خیانت کوفیان به سمت کربلا رفته و با همراه سپاه امام حسین(ع) شد.

 

عضو هیأت علمی جامعة المصطفی(ص) عنوان کرد: در برخی از منابع تاریخی آمده است که امام حسین(ع) به حبیب نامه نوشت و وی را برای حضور در کربلا دعوت کرد، اما این مسأله در منابع قدیمی نیامده است.

 

استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: امام حسین(ع) برای افرادی نامه می‌شود که انگیزه همراهی با سپاه خویش پیدا کند برخی از این افراد این نامه را پذیرفتند و برخی دعوت ایشان را رد کردند؛ اما حبیب بن مظاهر آماده شهادت بود و نیازی دعوت‌نامه سیدالشهدا(ع) برای حضور در کربلا نداشت.

 

عضو هیأت علمی جامعة المصطفی(ص) عنوان کرد: در منابع تاریخی آمده است وقتی حبیب به شهادت رسید امام حسین(ع) شکسته است و فرمود که من این حادثه برای خدای صبر و تحمل می‌کنم.

 

استاد حوزه و دانشگاه ابراز کرد: زمانی که حبیب ظهر عاشورا به میدان جنگ آمد رجز حماسی خواند و در این رجز ضمن معرفی خود ویژگی اصحاب و یاران امام حسین(ع) بیان کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی اظهار داشت: وی در روز عاشورا چنین رجزی خواند من حبیبم و پدرم مظهر است، جنگاور میدان کارزار و آتش شعله‌ور نبرد هستم؛ تعداد شما بیشتر از ما است اما ما در راه حق از شما وفادارتر و بردبارتر هستیم. حجتمان برتر و آشکارتر است و در حقیقت از شما باتقواتر هستیم./998/پ202/س

ارسال نظرات