۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۲۹۵۸۷۳
مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان مطرح کرد؛

لزوم پرهیز هیأت‌ها از وابستگی به جناح‌های سیاسی

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان گفت: برای حفظ شئونات عزاداری و چایگاه عزاداری حسینی هیأت ها نباید به برخی جناح های سیاسی وابسته باشند.
مدير کل تبليغات اسلامي لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت‌الاسلام سعید مهدوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان، ظهرامروز، در همایش عاشوراییان ویژه مسؤولان هیأت های مذهبی و مداحان خرم‌آباد که در سالن اجتماعات بانک صادرات خرم‌آباد برگزار شد، گفت: هیأت مذهبی یکی از شئونات فرهنگی است.

 

وی با تأکید بر حفظ جایگاه عزاداری حسینی افزود: هیأت ها نباید به برخی جناح‌های سیاسی وابستگی داشته باشند.

 

حجت الاسلام مهدوی برهنه شدن در سینه‌زنی و قمه زدن را از احکام حکومتی بیان کرد که جرم محسوب می‌شود و اظهار داشت: هیأت های مذهبی باید به این امور توجه داشته باشند.

 

وی در ادامه با بیان این که امروز بی‌بی‌سی روی عزاداری مردم خرم‌آباد متمرکز شده است، یادآور شد: مردم قربانی می‌کنند اما بی‌بی‌سی جوی خون را نشان می‌دهد و قربانی گوسفند را نمایش نمی دهد.

 

گل‌مالی در لرستان نماد عزا است

مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به این که گل‌مالی و خاک بر سر کردن در لرستان نماد عزا است، بیان کرد: عزاداری مردم لرستان خالصانه و به دور از خرافات است.

 

وی با تأکید بر بصیرت‌افزایی هیأت های مذهبی عنوان داشت: باید نسبت به دسیسه های فرهنگی دشمن در عرصه های گوناگون آگاه بود.

 

حجت الاسلام مهدوی با تأکید بر توجه مداحان به محتوای اشعار محرمی ادامه داد: مداحان از اشعاری استفاده کنند که استکبار را به لرزه در بیاورد.

 

وی خاطرنشان کرد: مسؤولان هیأت های مذهبی باید در رأس برنامه های عزاداری به مسأله سخنرانی اهمیت دهند.

 

جلوگیری از سخنرانی سیاسی در تریبون های عزاداری

حجت الاسلام فرزاد منصوری، رییس تبلیغات اسلامی خرم آباد، در ادامه گفت: از سخنرانی افراد سیاسی در تریبون های عزاداری هیأت های مذهبی خرم آباد باید جلوگیری کرد.

 

وی با بیان این که عزدارای امام حسین(ع) خاص مردم است، افزود: به هیچ شخصی اجازه نخواهیم داد که در این مراسم ها اقدام به سخنرانی های سیاسی کند.

 

حجت الاسلام منصوری در جایگاه های عزادارای باید مداح مستقر باشد، عنوان داشت: مسؤولان و دیگر مهمانان باید در جایگاه در نظرگرفته شده مستقر شوند.

 

وی با تأکید بر این که مداحان هیأت های مذهبی نیز باید دقت بیشتری در زمینه استفاده از اشعاری که هنگام مداحی استفاه می کنند داشته باشند، گفت: برگزاری جلسات عزاداری و نظم هیأت ها بر عهده هیأت های عزاداری است.

 

حجت الاسلام منصوری بیان کرد: اشعاری که از سوی مداحان مورد استفاده قرار می گیرد باید پشتوانه تاریخی و مذهبی داشته باشند.

 

وی با بیان این که باید برنامه ریزی منسجمی در رابطه با توزیع نذورات صورت گیرد، خاطرنشان کرد: هیأت های مذهبی باید در برگزاری نماز ظهر عاشورا همکاری لازم را داشته باشند./9459/202/ب3

ارسال نظرات