۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۲:۵۳
کد خبر: ۲۹۵۷۵۹
کارشناس و مبلغ حوزوی:

مجالس عزای امام حسین سبب حل بسیاری از مشکلات می‌شود

خبرگزاری رسا ـ کارشناس و مبلغ حوزوی با تأکید بر ضرورت شکرگزار بودن بنده نسبت به خداوند متعال، گفت: انسان با عزاداری کردن برای امام حسین(ع)، توجه نکردن به دیگران و در میان گذاشتن مشکلات با امام حسین(ع) و پناه بردن به قرآن به سمت حل شدن مشکلاتش پیش می‌رود.
حجت الاسلام محمد داستانپور استاد حوزه و دانشگاه و پژوهشگر حوزه علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت‌الاسلام محمد داستان‌پور کارشناس و مبلغ حوزوی جمعه شب در سومین شب از مراسم عزاداری امام حسین(ع) که در هیأت بقیة‌الله برگزار می‌شود، با اشاره به روش‌های شکرگزاری بنده از نعمت‌های خداوند، گفت: خداوند به همه انسان‌ها قابلیت زندگی کردن خوب در بهترین جایگاه را داده است و انسان باید به جای نگاه کردن به زندگی دیگران باید به زندگی خودش توجه کند.

 

وی با اشاره به این که گناه انسان بر روی گناه سبب تاریک شدن حقایق برای انسان می‌شود، خاطرنشان کرد: انسان با عزاداری کردن برای امام حسین(ع)، توجه نکردن به دیگران و در میان گذاشتن مشکلات با امام حسین(ع) و پناه بردن به قرآن به سمت حل شدن مشکلاتش پیش می‌رود.

 

کارشناس و مبلغ حوزوی اظهار کرد: راه دیگر شکرگزاری بنده نسبت به مولا این است که برای مجلس امام حسین(ع) خرج بکند، خداوند در لطف‌ها و احسان‌های کوچک بنده و عبد را محک می‌زند، انسان باید به دیگران هدیه بدهد، مرد باید به همسر خود هدیه بدهد و زن نباید این هدیه را رد کند چون جریان احسان خداوند را پس زده است.

 

وی ادامه داد: انسان تا یک لطف و احسان را نبیند و جریان لطف و احسان را مسدود کند، طبق فرمول‌های عالم تمام سنت‌های تکوینی با انسان درمی‌افتند، انسان سلام دیگران را جواب بدهد و تحویل بگیرد این کمترین کاری است که یک فرد می‌تواند انجام دهد، زن و فرزند را تحویل بگیرد.

 

حجت‌الاسلام داستان‌پور با بیان این که راه دیگر شکرگزار بودن خداوند خلوص در قدردانی است، خاطرنشان کرد: اخلاص هر چیزی با خودش است، اخلاص یعنی این که انسان قدردانی که می‌کند به خاطر بهتر شدن زندگی‌اش نباشد، گاهی ما انسان‌ها از همان ابتدا چشم به خداوند داریم اما گاهی شخصیتمان ضعیف است و در برابر احسانی که می‌کنیم منتظر پاسخ هستیم.

 

وی اظهار کرد: باید تمرین کنیم، متأسفانه ما عادت نداریم و به همین دلیل هم باید برای شکرگزار بودن تمرین کنیم، هر جای خطایی پیش آمد و خدای ناکرده خطایی مرتکب شدیم، همانجا کار خود را اصلاح بکنیم.

 

خطیب و کارشناس حوزوی با بیان این که منبع انرژی انسان باید بسیار قوی باشد، ابراز کرد: نه موسیقی و نه موبایل می‌تواند به انسان انرژی بدهد، بلکه این دو انرژی انسان را می‌گیرد، تنها چیزی که به انسان انرژی می‌دهد، ذکر خداوند است،‌ خداوند در قرآن کریم تأکید می‌کند که تنها و تنها ذکر خداست که به انسان آرامش می‌دهد./914/202/ب3

ارسال نظرات