۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۲۹۵۶۵۵
امام جمعه موقت اردبیل:

آمریکا با وجود توطئه ها و ترفندهای مختلف در کشورهای اسلامی قابل اعتماد نیست

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت اردبیل با اشاره به اینکه کشور ایران اهل مذاکره با منطق است، گفت: آمریکا با وجود توطئه ها و ترفندهای مختلف در کشورهای اسلامی قابل اعتماد نیست.
حجت الاسلام سيد حسن عابديان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن عابدیان، امام جمعه موقت اردبیل در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردبیل، خاطرنشان کرد: کشور ایران در طول تاریخ نشان داده که هر موقع به توان داخلی تکیه کند به موفقیت‌ها و پیشرفت‌های قابل توجهی دست می‌یابد و بدون آمریکا  تمام نقاط کشور با موفقیت اداره می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه کشور ایران اهل مذاکره با منطق است، افزود: ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مذاکرات زیادی را با کشورهای مختلف انجام دادیم ولی با دوگانگی که در کشور آمریکا وجود دارد این کشور قابل اعتماد برای مذاکره نیست.

 

امام جمعه موقت اردبیل، تصریح کرد: متأسفانه برخی‌ها مذاکره حضرت امام حسین(ع) با ابن سعد را شبیه مذاکره ایران و آمریکا می‌دانند و این در حالی است که امام حسین(ع) در دیدار با ابن سعد وی را نصیحت کرده و هیچ درخواستی نداشته، در حالی که در مذاکره ایران و آمریکا  خواسته‌ها و مطالبات زیادی وجود دارد.

 

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد آمریکا و عدم سازش با این کشور، افزود: به هیچ وجه آمریکا در شرایطی که دست به توطئه‌ها و ترفندهای مختلف علیه انقلاب زده، قابل اعتماد نبوده و نیست، چراکه این کشور همواره خوی و خصلت غیرانسانی خود را به نمایش گذاشته است.

 

حجت الاسلام عابدیان، اظهار داشت: ما هیچ مشکلی در کشور نداریم که آمریکا بتواند آن را برطرف کند و در هیچ بحثی به آمریکا نیازی نداریم و آمریکا در ذات خود مشکلات فراوانی داشته و ضرورتی برای مذاکره با این کشور وجود ندارد.

 

وی بیان کرد:‌ علی‌رغم اینکه جزئیات برجام در مجلس شورای اسلامی توسط نمایندگان مجلس به تصویب رسیده است اما بعد از پسابرجام نیز با توجه به وجود راه‌های زیاد توطئه دشمنان علیه ایران باید در این زمینه هوشیاری لازم را داشته باشیم.

 

امام جمعه موقت اردبیل با اشاره به اینکه یکی از ضرورت‌های مهم بعد از تصویب جزئیات برجام وحدت و همدلی و تعامل دولتمردان و مجلس است، گفت: نباید با برخی کارهای اشتباه خوراکی برای دشمن درست کنیم به طوری که  دشمن امروز منتظر اختلاف و تفرقه‌افکنی در بین دولت مردان ما است.

 

حجت الاسلام عبادیان، اظهار داشت: آمریکا در طول تاریخ جنایت‌های بسیار بزرگی را علیه کشورهای مسلمان و اسلامی انجام داده است به طوری که کودکان، زنان و مردان بی‌گناه را کشته و این کشور در مجامع بین‌المللی از حقوق بشر حمایت می‌کند.

 

وی با اشاره به جنایت های آل سعود و اسراییل در حمله به فلسطین اشغالی و یمن، بیان کرد:‌ آمریکا نیز از جنایت‌های آل سعود و اسراییل حمایت می‌کند و متأسفانه خون مردم یمن و فلسطین توسط این دشمنان ریخته می‌شود.

 

وی در ادامه خطبه‌های نماز به ایام محرم و عزاداری حسینی اشاره کرد و ادامه داد: انقلاب ما از مکتب امام حسین (ع) آموخته که در برابر ظالمان روزگار نباید سر خم کرده و ذلت بپذیرد.

 

حجت الاسلام عابدیان، گفت: حقیقت عاشورا حقیقت تمییز حق و باطل است که در آن امام حسین (ع) راه واقعی عزت و شرافت را به همه ما نشان داده‌اند.

 

وی با اشاره به ورود امام حسین (ع)‌ به کربلا، خاطرنشان کرد: ‌امام حسین (ع) از جد خود رسول گرامی اسلام(ص) شنیده بود که منطقه کربلا معرکه حزن و اندوه اهل بیت عصمت و طهارت است و به همین خاطر توصیه‌هایی را به حضرت زینب (س) انجام داد.

 

حجت الاسلام عابدیان به موضوع تقوا و ضرورت بصیرت و رعایت اصول دینداری را در جامعه اسلامی یادآور شد و اضافه کرد: عمل به واجبات الهی و دوری از گناهان همان بسته تقوا و پرهیزگاری است که خداوند متعال آن را برای مؤمنان و انسان‌های شرافتمند تدوین کرده است.

 

امام جمعه موقت اردبیل نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی و مجهز شدن به بصیرت انقلابی دعوت کرد و گفت: تقوای بدون بصیرت نمی‌تواند انسان را از گرداب‌ها و مشکلات نجات دهد./937/201/ب1

ارسال نظرات