۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۰
کد خبر: ۲۹۵۵۷۴

چند خبر کوتاه از استان مرکزی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری نمایشگاه کشتی نجات در مسجد سیدهای اراک، برگزاری همایش کوه پیمایی کارکنان و پایوران سپاه روح الله، اعزام نخستین کاروان دانش‌آموزی به مناطق عملیاتی جنوب کشور و برگزاری اولین همایش تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی دلیجان از عناوین اخبار کوتاه استان مرکزی است.
اخبار کوتاه استان مرکزي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، به مناسبت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایشان نمایشگاهی با عنوان کشتی نجات به همت کانون فرهنگی هنری شهید فرهاد قیمی مسجد سیدهای اراک دایر شد.

 

این نمایشگاه به مناسبت فرارسیدن ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام به مدت دوازده روز برای بازدید عموم علاقمندان در مسجد دایر است.

 

نمایشگاه کشتی نجات در سه بخش ارائه و عرضه محصولات فرهنگی و نرم افزاری متناسب با ایام محرم، عکس و پوستر از آیین های عاشورا و محرم و عکس‌هایی از جوانان و نوجوانان دوران هشت سال دفاع مقدس و وصایای آن بزرگواران و شهدای مسجد و منطقه دایر شده است.

 

برای برپایی این نمایشگاه که قریب به 6 ماه زمان برده است در خصوص چگونگی به نمایش در آوردن فلسفه عاشورا و علل قیام امام حسین علیه السلام و آداب و آسیب های عزاداری و تحریفات آن با بسیاری از بزرگان و علمای دین مباحثه و نظر سنجی صورت گرفته شده است.

 

کانون شهید فرهاد مقیمی مسجد سیدهای اراک از کانون های فعال در برگزاری مراسم در مناسبت های خاص است و همواره در مراسمات از حضور پرشور افراد به ویژه جوانان استقبال می کند.

 

برگزاری همایش کوه پیمایی کارکنان و پایوران سپاه روح الله

امروز پنجشنبه 23 مهر ماه، همایش پیاده روی و کوه پیمایی کارکنان و پایوران سپاه روح الله استان مرکزی در محل کوه سرخه اراک در جوار مرقد شهدای گمنام برگزار شد.

 

تحقق مطالبات مقام معظم رهبری بر اشاعه ورزش در جامعه، ایجاد نشاط گروهی خانواده کارکنان سپاه و استفاده بهینه از فضای طبیعی برای ترویج ورزش و تحرک گروهی را از اهدف عمده این کوهپیمایی بوده است.

 

شایان ذکر است، برنامه های ورزشی از جمله کوهپیمایی به منظور ایجاد حفظ و تقویت روحیه ورزشی و تفریحی با استفاده از ورزش های گروهی در بین کارکنان، کشف و شناسایی افراد مستعد در ورزش کوهپیمایی و برنامه‎ریزی برای رشد و ارتقای آنان و ایجاد انگیزه بین کارکنان برای ترغیب به حضور مستمر در فعالیت های گروهی در سپاه تدارک دیده می شود.

 

اعزام نخستین کاروان دانش‌آموزی به مناطق عملیاتی جنوب کشور

محمدرضا رضایی، فرمانده سپاه ناحیه اراک گفت: هر ساله با شروع سال تحصیلی دانش‌آموزان مقاطع دوم متوسطه به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند و از مناطق عملیاتی جنوب کشور بازدید می‌کنند.

 

وی از اعزام نخستین کاروان دانش‌آموزی همزمان با روزهای آغازین سال تحصیلی جدید خبر داد و افزود: دانش‌آموزان حوزه شهید فهمیده در قالب کاروانی 265 نفره به مناطق جنگی رهسپار شدند، این اعزام‌های دانش‌آموزی تا اسفند‌ماه سال جاری ادامه دارد.

 

رضایی اضافه کرد: دانش‌آموزان در این بازدید مشکلات و مصائب پیشروی رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس را از نزدیک لمس می‌کنند در دنبال کردن راه شهدا ثابت قدم‌تر خواهند شد، اعزام کاروان راهیان‌نور دانش‌آموزی در انتقال و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بسیارحائز اهمیت است، پاسداشت فرهنگ متعالی جهاد و ایثار یکی از برکات اردوی راهیان نور است که خوشبختانه همه ساله در قالب اعزام‌های مختلف انجام می‌شود.

 

این مقام مسؤول مکان‌های مورد بازدید دانش‌آموزان را اروندکنار، شلمچه، هویزه، فتح المبین و شوش دانیال عنوان کرد و گفت: کاروان اعزامی را تعدادی از راویان دفاع مقدس، تیم‌های پزشکی، روحانی و تیم‌های امداد و نجات و تدارکات همراهی می‌کنند.

 

رضایی بازدید از معراج الشهدا و حضور دانش‌آموزان در رزمایش فرهنگی اردوگاه شهید مسعودیان را از دیگر برنامه‌های در دستور کار بیان کرد و گفت: دانش‌آموزان در اردویی سه روزه از مناطق یاد شده بازدید کرده و با شهدا تجدید پیمان خواهند بست.

 

برگزاری اولین همایش تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی در دلیجان

حجت الاسلام ظهیری روحانی شهرستان دلیجان در اولین همایش تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی در دلیجان گفت: امیرالمومنین(ع) در نهج البلاغه می فرمایید«اگر کسی در این دنیا نتواند از زندگیش لذت ببرد راحتیش در مرگش نهفته است».


حجت الاسلام ظهیری افزود: یکی از مهمترین مشکلاتی که نسل جوان ما بخصوص دانشجویان را تهدید می کند این است که دین شیعه، دین غم و اندوه است.پس شادی آن کجاست.


وی بیان کرد: در احادیث اهل بیت(ع) نقل شده است هیچ احدی در این دنیا اجازه ندارد مانع لذت بردن خود و دیگران شود.


حجت الاسلام ظهیری اظهار داشت: 3 نوع شادی در قرآن شادی واجب، شادی مکروه و شادی حرام وجود دارد.


روحانی شهرستان دلیجان در ادامه گفت: برخی گمان می کنند در امر مداحی و نحوه عزاداری، اختیار تام دارند و هرکس به هر نحوی که بخواهد می تواند عزاداری کند، در حالی که امر خطیری مانند عزاداری دارای آداب خاصی است که از سوی خاندان عصمت و طهارت(ع) وارد شده است./842/203/ب3

 

ارسال نظرات