۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۲۹۵۵۲۷

اجتماع بزرگ «لبیک یا حسین» در امامزاده ابراهیم قوچان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ اجتماع بزرگ عزاداران حسینی با عنوان «لبیک یا حسین(ع)» با حضور مسؤولان شهری و استانی و خیل عظیم مردم در امامزاده سلطان ابراهیم قوچان برگزار شد.
اجتماع بزرگ «لبیک یا حسین» در امامزاده ابراهیم قوچان برگزار شد اجتماع بزرگ «لبیک یا حسین» در امامزاده ابراهیم قوچان برگزار شد اجتماع بزرگ «لبیک یا حسین» در امامزاده ابراهیم قوچان برگزار شد اجتماع بزرگ «لبیک یا حسین» در امامزاده ابراهیم قوچان برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، اجتماع عظیم عزاداران حسینی با عنوان «لبیک یا حسین» با حضور مسؤولان شهری و استانی و خیل عظیم مردم بعد از ظهر امروز در امامزاده سلطان ابراهیم قوچان برگزار شد.

 

بر اساس این گزارش، مردم از کوچک و بزرگ با در دست داشتن پرچم های «لبیک یا حسین» و سردادان شعار «لبیک یا حسین» با سید و سالار شهیدان تجدید بیعت کردند.

 


در بین این جمعیت تعداد بسیاری از کودکان به همراه خانواده های خود حضور داشتند تا اعلام کنند که به ندای امام حسین(ع) لبیک گفته و آماده اند تا سربازان شایسته‌ای برای امام زمان(عج)‌ باشند.

 


مادری که در این آفتاب سوزان به همراه کودک خردسال خود در این اجتماع حضور داشت از عشق خود به امام حسین(ع) می گفت و این که به یاد مظلومیت سید الشهدا و طفل شش ماهه ایشان با فرزند خود در این اجتماع شرکت کرده تا با حضرت پیمان ببندد که فرزند خود را مطابق با سیره حضرت تربیت کند.

 

دختر 12 ساله ای نیز از این همه وحشیگری یزید و سپاهیانش علیه امام حسین(ع) اظهار تعجب و نفرت می کرد که حتی به کوددکان رحم نکردند و بیان می کرد که زندگی خود را براساس روش و فرمایشات سیدالشهدا (ع) پایه ریزی خواهد کرد.

 

وقتی با این مردم در خصوص امام حسین (ع) صحبت و انگیزه حضور آن ها را در این اجتماع سوال می کنیم، اشکی را در چشمان آن ها شاهد هستیم که نشان از مظلومیت اباعبدالله (ع) دارد و با کلمه «جانم به فدای سیدالشهدا» نیز اخلاص و ارادت خود را به حضرت به نمایش می گذارند.

 

امروز این اجتماع عظیم مردمی در سوگ و مظلومیت سیدالشهدا اشک ریختند و با قرائت زیارت عاشورا بر ظالمان و دشمنان اسلام لعنت فرستادند تا واقعه کربلا را زنده نگه داشته و اعلام کنند که مردم مسلمان همیشه پشتیبان امام و رهبر خود بوده و راه آن ها را ادامه خواهند داد.

 

آری واقعه کربلا، واقعه ای بسیار سخت و سنگین برای بشریت است و یزیدیان تاریخی را با این عمل خود به ثبت رساندند که بعد از گذشت این همه سال از آن زمان هنوز هم ظلم و وحشیگری آن ها در تخیل نمی گنجد و با تصور وقایعی که در کربلا اتفاق افتاد، حتی نمی توان گوشه ای از آن را تحمل کرد و بی درنگ کلمه «لعن الله ال زیاد» و «لعن الله آل مروان» به زبان جاری می شود.


 

همچنین عزم خود را جزم می کنیم که به این فداکاری سیدالشهدا پاسخ داده و اسلامی را که با فدا کردن خود زنده کرد، پاس بداریم./1310/201/ب1

ارسال نظرات