۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۲۹۵۰۱۱
حجت‌الاسلام فرحانی مطرح کرد؛

لزوم تقویت بسیج در حوزه های علمیه کشور

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام فرحانی با اشاره به بیانات امام رحل و رهبر معظم انقلاب، تقویت بسیج و تفکر بسیجی در حوزه های علمیه کشور را امری ضروری دانست.
حجت الاسلام عبدالکريم فرحاني، معاون آموزش حوزه‌هاي علميه سراسر کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام عبدالکریم فرحانی، معاون آموزش حوزه های علمیه کشور، امروز در دومین همایش مشترک مدیران و مسؤولان بسیج مدارس علمیه شمالغرب کشور، اظهار داشت: در سال‌های اخیر همکاری های خوبی بین بسیج و حوزه‌های علمیه صورت گرفته است.


وی با اشاره به شورای عالی بسیج حوزه های علمیه کشور، ابراز داشت: این شورا با پیشتیبانی کمیته‌ای به عنوان کمیته کارشناسی و هماهنگی امور مربوط به بسیج طلاب و روحانیان کشور با عضویت سه نفر از حوزه علمیه و سه نفر از طرف سپاه به کار خود ادامه می‌دهد.


حجت‌الاسلام فرحانی با اشاره به جلسات کارشناسی کمیته پشتیانی، تصریح کرد: در پی این جلسات شوراهای بسیج استان‌ها شکل گرفت، دو نشست سراسری در مشهد مقدس تشکیل شده است که با حضور مدیران حوزه های علمیه، مسئولان نمایندگی ولی فقیه و مسؤولان سازمان بسیج طلاب و روحانیون همراه بوده است.


وی تشکیل شورای منطقه‌ای را از تصمیمات نشست های کشوری دانست و افزود: نشست های سراسری در پی تصمیمات گرفته شده تبدیل به نشست های منطقه ای شد تا مسؤولان به ارائه راهکارهای تقویت بسیج به صورت منطقه ای بپردازند.


معاون آموزه حوزه علمیه کشور با بیان این‌که اولین نشست منطقه‌ای در استان کرمانشاه برگزار شد، گفت: امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بیانات ارزنده‌ای درباره حوزه‌های علمیه و بسیج دارند، این بیانات چراغ راه بوده و باید مورد توجه باشد.


وی تشکیل بسیج را علامت اتصال دل نورانی امام به اراده و حکمت الهی دانست و بیان داشت: بسیج را می‌توان بزرگ‌ترین یادگار امام راحل خواند، بسیج به معنای حضور در هر عرصه ای است که اسلام و انقلاب به آن نیازمند است.


حجت‌الاسلام فرحانی با تأکید بر همکاری بیشتر حوزه علمیه و بسیج با توجه به اهمیت بسیج، گفت: تقویت بسیج باید در دستور کار باشد، به ویژه امروز که در شرایط بسیار ویژه‌ای قرار داریم، شوراهای بسیج حوزه‌های علمیه باید تقویت شود تا ظرفیت حوزه‌های علمیه و بسیج مانع نفوذ دشمن شود./935/202/ب2

ارسال نظرات