۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۲۹۴۹۷۸
معاون پژوهشی موسسه انقلاب اسلامی:

اندیشه و نگاه رهبر انقلاب به مقوله فرهنگ، تبدیل به رویه‌‌ نظامند فرهنگی کشور شود

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهشی مؤسسه پژوهشی انقلاب اسلامی گفت: اندیشه، نگاه، رفتار و حتی سلیقه رهبر معظم انقلاب در عرصه فرهنگ باید تبدیل به رویه‌های نظامند در کلان حرکت فرهنگی کشور شود.
امير خوراکيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، امیر خوراکیان، معاون پژوهشی مؤسسه فرهنگی پژوهشی انقلاب اسلامی، عصر امروز سه شنبه 21 مهر در مراسم رونمایی از تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب دختران آفتاب که در دبیرستان دخترانه شهدای هفتم تیر برگزار شد، گفت: اعتقاد ما این است که اندیشه، نگاه، رفتار و حتی سلیقه رهبر معظم انقلاب در عرصه فرهنگ باید تبدیل به رویه‌های نظامند در کلان حرکت فرهنگی کشور شود، شاید در فهرست کوتاهی‌هایی که درعرصه فرهنگ داریم یکی از موضوعات مهم همین مساله باشد.

 

وی افزود: تشویق یک اثر به دنبال آن حمایت از یک اثر فرهنگی باید تا به حال تبدیل به یک نظام و رویه ثابت و منسجم می‌شد شاید بتوان گفت که چنین نگاه و جایگاهی که به این مهم بپردازد تا امروز دیده نشده اگر چه به طور پراکنده کارهایی انجام شده اما اینکه یک نظام تشویقی و حامی آثار و محصولات فرهنگی شکل گرفته باشد و مرتب کار خود را در این عرصه پرمحصول انجام داده باشد چنین چیزی وجود نداشه است.

 

معاون پژوهشی مؤسسه پژوهشی انقلاب اسلامی عنوان کرد: شاید یکی از مهم‌ترین پیام‌های این رفتار رهبر معظم انقلاب در خواندن و تقریظ نوشتن بر چنین آثاری فقدان نظام منسجم و مداوم در تشویق و حمایت این آثار است.

 

خوراکیان افزود: به دلیل همین اثر و رفتار رهبر معظم انقلاب مؤسسه انقلاب اسلامی تصمیم گرفت تقریظ‌های ایشان در کتاب‌های مختلف را به طور جدی مطرح و در معرض استفاده و بهره‌برداری عموم قرار دهد.

 

وی اظهار داشت: مجموعه نشست‌های پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت تقریظ‌هایی که درباره دفاع مقدس نوشته شده بود برگزار شد که آخرین آن در استان کرمان و در رابطه با کتاب آن 23 نفر بود.

 

معاون پژوهشی مؤسسه پژوهشی و فرهنگی انقلاب اسلامی ابراز کرد: تقریظی که امروز از آن رونمایی می‌شود موضوع کتاب کاملا در ارتباط با مساله‌های اجتماعی و فکری خانم‌ها و دختران جوان در جامعه است که تصمیم گرفته شد سلسله نشست‌های اینگونه تقریظ‌ها تحت عنوان پاسداشت ادبیات و هنر انقلاب اسلامی برگزار شود.

 

خوراکیان در پایان خاطرنشان کرد: این سلسله‌ نشست‌ها تحت عنوان حیات طیبه برگزار می‌شود که امیدواریم فعالان این عرصه از آن بهره‌گیری لازم را داشته باشند./807/202/ب2

ارسال نظرات