۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۲۹۴۳۶۰
کارشناس تشکل های دینی تبلیغات اسلامی خوزستان خبر داد؛

برگزاری همایش هیأت‌های مذهبی اهواز به مناسبت ماه محرم الحرام

خبرگزاری رسا ـ کارشناس تشکل‌های دینی و انجمن‌های اسلامی تبلیغات اسلامی خوزستان از برگزاری همایش هیأت‌های مذهبی به مناسبت ماه محرم با محورهای احیاء امر به معروف و نهی از منکر، تذکرات انتظامی و امنیتی و بیان نکات لازم برای برگزاری هر چه باشکوه تر مراسم های این دو ماه خبر داد.
ماه محرم

مسعود دوبهری‌زاده، کارشناس تشکل‌های دینی و انجمن‌های اسلامی تبلیغات اسلامی خوزستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به این که در آستانه ماه محرم و صفر هستیم و در این راستا نیاز به برگزاری همایش هیأت‌های مذهبی اهواز است، ابراز داشت: این همایش با حضور مسؤولان هیأت‌های مذهبی، مداحان و دست‌اندرکاران برگزار خواهد شد.

 

وی ادامه داد: همایش هیأت‌های مذهبی اهواز بعداز ظهر 22 مهرماه سال جاری با حضور نیروی انتظامی، راهور، ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر و سخنرانی شخصیتی از تهران انجام می شود.

 

کارشناس تشکل‌های دینی و انجمن‌های اسلامی تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان این که این همایش برای استقبال از ماه محرم و صفر برگزار می‌شود، ابراز داشت: احیاء امر به معروف و نهی از منکر، تذکرات انتظامی و امنیتی و بیان نکات لازم برای برگزاری هر چه باشکوه تر مراسم‌های این دو ماه از محورهای این همایش است.

 

دوبهری‌زاده با اشاره به فعالیت نزدیک به 2 هزار هیأت در اهواز بیان داشت: هیأت‌های شاخص و محوری در کنار هیأت‌ها و دسته‌جات‌های عزاداری آورده می‌شوند که بیش از دوم سوم آن در این همایش دعوت خواهند شد.

 

وی با اشاره به این‌که در قالب نمایشگاه تسهیلاتی برای هیأت‌های مذهبی با عرضه محصولات مورد نیاز اعم از سیستم صوتی، محصولات فرهنگی و چند مورد دیگر با تخفیف ویژه از سوی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان در نظر گرفته شده است، گفت: این نمایشگاه در محل مجتمع فرهنگی سازمان از تاریخ 19 مهرماه آغاز به کار کرد.

 

این مقام مسؤول با اشاره به برنامه‌های تدوین شده برای هیأت‌ها در دهه نخست محرم ادامه داد: اعزام روحانی، مداح و قاری قرآن، سینه زنی، زنجیرزنی و اقامه عزای سیدالشهدا از محوری‌ترین این برنامه‌ها است.

 

کارشناس تشکل های دینی و انجمن های اسلامی تبلیغات اسلامی خوزستان با تأکید براین که الحمدالله آسیب های قابل ملاحظه‌ای در هیأت‌های استان وجود ندارد و مجموعه، تدابیر لازم جهت دوری از افراط و تفریط را اندیشیده است، یادآور شد: مردم در صورت مشاهده این‌گونه مسائل می‌توانند با شماره تماس 33363644 و یا به سایت تشکل‌های دینی شورای هیأت های مذهبی مراجعه کنند./9453/303/ب2

ارسال نظرات