۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۸
کد خبر: ۲۹۴۰۴۶
رییس اداره اوقاف شاهرود خبر داد؛

رقابت 1150 نفر در مسابقات قرآنی شرق استان سمنان

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شاهرود از رقابت 1150 نفر در 9 رشته مختلف مسابقات قرآنی شرق استان سمنان خبر داد.
مسابقات قرآني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شاهرود، حجت الاسلام سیدمصطفی مجیدی در حاشیه برگزاری سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم شرق استان سمنان در سالن هلال احمر شاهرود در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: در مسابقات قرآن کریم امسال این منطقه 1150 نفر با یکدیگر رقابت می کنند که از این تعداد 487 نفردر بخش آقایان و663 نفر دربخش خواهران هستند.

 

رییس اداره اوقاف وامورخیریه شهرستان شاهرود افزود: این 1150 نفر از شهرستان‌های شاهرود و میامی در این دوره از رقابت‌های قرآنی شرکت کرده‌اند که 954 نفر از شهرستان شاهرود و196 نفر نیز از شهرستان میامی هستند.

 

وی با اشاره به جایگاه واهمیت انس با قرآن کریم در دین مبین اسلام و فرهنگ جامعه اسلامی اضافه کرد: در روایتی نبی مکرم اسلام(ص) فرمودند: قلب انسان زنگار می‌گیرد، آنچنانی که آهن زنگار می‌گیرد، ازحضرت سوال شد جلای آن چیست؟ ایشان فرمودند، تلاوت قرآن و یاد مرگ قلب آدمی را جلا می‌دهد.

 

رییس اوقاف و امور خیریه شهرستان شاهرود خاطر نشان کرد: این تعبیر پیامبراکرم(ص) بسیار دقیق است زیرا آهن که نماد سخت ترین چیزها است نیز در اثرآب وپوسیدگی از بین می‌رود وآب که نماد رقیق ترین و لطیف‌ترین چیزهاست می‌تواند آهن سخت را از بین ببرد.

 

حجت الاسلام مجیدی با بیان اینکه این مسابقات درمرحله شهرستانی آغاز و با مسابقات بین المللی جمهوری اسلامی به عنوان معتبرترین مسابقات جهان اسلام خاتمه می‌یابد، این موضوع را مهمترین شاخصه و وجه تمایزمسابقات اوقاف وامورخیریه دانست.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شاهرود در پایان افزود: مراسم اختتامیه این رقابت ها با حضورمسؤولان محترم استانی، مردم وجامعه بزرگ قرآنی برگزار خواهد شد که تلاوت قاری متازبین المللی استادپورزرگری و قرعه کشی کمک هزینه‌های کربلای معلی ومشهد از برنامه‌های این مراسم است./977/203/ب1

ارسال نظرات