۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۱
کد خبر: ۲۹۳۹۰۹
استاد دانشگاه:

امام راحل عربستان را خائن الحرمین معرفی کردند

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: امام راحل عربستان را خائن الحرمین معرفی کردند و خیانت آل‌سعود در فاجعه منا بر همه مسلمانان جهان آشکار است و اگر کسی از گناه آنان نسبت به این جنایت گذشت کند خود نیز در خیانت آنان شریک است.
فرشته روح‌افزا

فرشته روحافزا عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به وظیفه مسؤولان در پیگیری عاملان و مسببان فاجعه منا و مسجدالحرام که موجب کشته شدن بسیاری از حجاج شد، گفت: مسؤولان کشوری باید عاملان اصلی و افرادی که منجر به کشته شدن تعداد زیادی از حجاج در فاجعه منا و مسجدالحرام شدند را شناسایی و آنان را مطابق قانون قصاص نمایند.

 

وی افزود: بنده به عنوان کسی که همسر خود را در فاجعه سقوط جرثقیل از دست داده‌ام توقع دارم مسؤولان با جدیت تمام پیگیر دلایل فجایع اخیر در مناسک حج باشند و با بحث‌های بیهوده و نامربوط مسأله را حل نکنند.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند دلیل بروز این فاجعه باید بررسی شود و همچنین ایشان این جنایات را به عنوان حادثه مطرح نکردند پس ما نیز نباید آن را حادثه تلقی کنیم.

 

روحافزا بیان داشت: مسؤولان و افراد ذی‌ربط باید ماجرای منا و مسجدالحرام را دقیق بررسی کنند و دلیل این اتفاق‌ها را مشخص و از تصمیم‌گیری سرسری جلوگیری کنند تا به عنوان یک حادثه ماجرا را تمام نکنند.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرد: مسؤولان کشور با همکاری دیگر کشور های اسلامی  تولیت حج را عهده‌دار شوند تا دیگر در آینده شاهد چنین فاجعه‌های غمباری نباشیم.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: امام راحل عربستان را خائن الحرمین معرفی کردند و خیانت آل‌سعود در فاجعه منا بر همه مسلمانان جهان آشکار شد و اگر کسی از گناه آنان نسبت به این جنایت گذشت کند خود نیز در خیانت آنان شریک است./813/302/ب1

ارسال نظرات