۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۲۹۳۷۹۸
‌مدیر ستاد اقامه نماز استان قزوین:

عزاداری‌ها نماز اول وقت را تحت الشعاع قرار ندهد

خبرگزاری رسا ـ‌ ‌مدیر ستاد اقامه نماز استان قزوین با اشاره به اهمیت برپایی نماز اول وقت گفت:‌ نماز اول وقت، ‌در مسجد،‌ به جماعت شعار یاوران نماز است، بنابراین درخواست ما این است که مراسم‌های عزاداری در محرم به گونه‌ای هدایت شوند که با نماز اول تداخل پیدا نکنند.
حجت الاسلام سيد قريش موسوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت‌الاسلام سید قریش موسوی، ‌مدیر ستاد اقامه نماز استان قزوین،‌ صبح امروز در همایش طلایه داران تبلیغ با اشاره به بیست و چهارمین اجلاس سراسری نماز گفت: امسال بیست و چهارمین اجلاس سراسری نماز در قزوین برگزار می‌شود، ‌رهبر معظم انقلاب نیز هر سال پیامی برای این این اجلاس صادر می‌کنند،‌ بنابراین این اجلاس دارای اهمیت بسیاری است و لازم است مردم نسبت به اهمیت و جایگاه این اجلاس و نماز آگاه شوند.

 

مدیر ستاد اقامه نماز استان قزوین در ادامه افزود:‌ لازم است زمینه‌ها فراهم شود تا سراسر استان و تمام مساجد درگیر مسأله نماز شوند،‌ ماه‌های محرم و صفر نیز بهترین فرصت برای این کار است،‌در این راتا نخست باید اهمیت و جایگاه نماز برای مردم تبیین شود و فضا سازی صورت گیرد تا مهمانان اجلاس با ورود به استان قزوین چهره استان را نمازی ببینند.  

 

وی با بیان این‌که مطابق فرمایش رهبر معظم انقلاب لازم است برای نماز برنامه داشت بیان کرد:‌ یکی از پیام‌های رهبر معظم انقلاب داشتن برنامه کوتاه مدت، ‌میان مدت و بلند مدت برای نماز است،‌ در جهت اجرا کردن این پیام و استفاده از ظرفیت‌های جامعه طرح «یاوران نماز» برنامه ریزی شده است.

 

حجت‌الاسلام موسوی ابراز داشت:‌ در راستای اجرای طرح «‌یاوران نماز»‌ لازم است رابط‌هایی از طرف مسجدها و هیأت‌ها به ستاد اقامه نماز معرفی شوند تا از طریق آنان برنامه‌های مختلف به مردم منتقل شود.

 

وی سپس به اهمیت اذان حلقومی تاکید کرد و اظهار داشت:‌ اذان حلقومی و زنده مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است، ‌بنابراین نباید به اذان ضبط شده رادیو و تلویزیون اکتفا کرد،‌ در این راستا نیز لازم است مؤذنان و علاقمندان به اذان برای آموزش و هماهنگی‌های لازم به ستاد اقامه نماز معرفی شوند.

 

این مسؤول با بیان شعار یاوران نماز عنوان کرد:‌ «نماز اول وقت، ‌در مسجد،‌ به جماعت»‌ شعار یاوران نماز است، بنابراین درخواست ما این است که مراسم‌های عزاداری در محرم به گونه‌ای هدایت شوند که یا برای وقت نماز تعطیل شوند یا پس از آن آغاز شوند،‌ زیرا شایسته نیست در وقت نماز به عزاداری پرداخت.

 

حجت‌الاسلام موسوی در پایان به نماز ظهر عاشورا اشاره کرد و  گفت: برپایی نماز ظهر عاشورا نیز از جمله مطالبات رهبر معظم انقلاب است،‌ بنابراین لازم است در ظهر عاشورا ایمه جماعات همراه دسته جات عزاداری حضور داشته باشند تا نماز جماعت در اول وقت برگزار شود،‌همچنین آنان باید پیش از آن برای برپایی نماز جماعت ظهر عاشورا به تبلیغ بپردازند./955/202/ب1

ارسال نظرات