۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۳
کد خبر: ۲۹۳۷۱۷
استاد حوزه علمیه بم مطرح کرد؛

لزوم تبیین مضرات استفاده از شبکه های اجتماعی از سوی رسانه‌ها در جامعه

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه بم با اشاره به اهمیت بنیاد خانواده در اسلام و این‌که برترین کانون موجود در عالم، بنیان خانواده و امر ازدواج است، گفت: تبیین مضرات استفاده از شبکه‌های اجتماعی از سوی رسانه‌ها در جامعه برای حفظ این کانون ضروری است.
دغدغه فرهنگي شبکه‌هاي اجتماعي
حجت الاسلام قاسم دانشی، استاد حوزه علمیه خاتم الانبیاء بم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، با اشاره به اهمیت تشکیل خانواده، گفت: براساس حدیث نبوی برترین کانون موجود در عالم، بنیان خانواده و امر ازدواج است.
 
این استاد حوزه علمیه با آسیب شناسی مسأله ازدواج، افزود: مشکل ازدواج های امروز تجمل گرایی و چشم و هم چشمی میان خانواده ها است که سبب اصلی پایین آمدن آمار ازدواج است.
 
حجت الاسلام دانشی خاطرنشان کرد: ازدواج آسان و به موقع مطلوب دین اسلام است و هیچ یک از خریدهای تجملی، هزینه های گزاف و سخت گیری های بی حد و حصر خانواده ها و زوجین مورد رضایت دین نمی باشند و خانواده های متدین و مومن باید از این سنت های غلط دوری کنند.
 
وی گفت: دشمنان ما از حمله نظامی سودی نخواهند برد؛ بنابراین بهترین راه مقابله با تفکر انقلابی و جوانان مومن را تهاجم فرهنگی و حمله به سوی فکر و عقاید جوانان مومن می دانند.
 
این کارشناس مسائل دینی افزود: اگر در ابعاد فرهنگی و اقتصادی گوش به فرمان ولی فقیه باشیم، نگرانی از نفوذ دشمن نداریم و لکن عرصه فرهنگ و اعتقاد حای نگرانی دارد و باید دولت، نهاد های فرهنگی و جوانان مومن دغدغه فرهنگ و کار فرهنگی داشته باشند.
 
حجت الاسلام دانشی با اشاره به اهداف دشمنان در جنگ نرم، اظهار کرد: مهم ترین هدف تهاجم فرهنگی دشمن تضعیف کردن بنیاد خانواده است و بر همین اساس خانواده ها و مسئولان فرهنگی و تربیتی کشور باید بیدار باشند و این حملات تربیتی و اعتقادی را خنثی کنند.
 
استاد حوزه علمیه بم با اظهار تاسف از عملکرد دولت در زمینه فرهنگ، گفت: عملکرد دولت حاکی از این است که تمام دغدغه او روابط خارجی و بحث اقتصاد است و حال آن که از بحث مبنایی مثل فرهنگ و اعتقادات مردم غافل مانده است و هیچ دغدغه فرهنگی را ندارد.
 
وی تاکید کرد: تفکر و دغدغه دولت در زمینه فرهنگ، فاصله جدی با آرمان ها و تفکرات رهبر معظم انقلاب دارد و این شکاف در عقیده به نفع دولت و مردم نیست و نتیجه مطلوبی ندارد.
 
استاد حوزه علمیه جیرفت با خطرناک خواندن شبکه های اجتماعی، افزود: هدف اصلی از تأسیس شبکه های اجتماعی، انحراف عقیدتی جوانان مؤمن و تضعیف روحیه انقلابی است و عمده استفاده از این ابزار ها سودمند و بهینه نیست.
 
وی خاطر نشان کرد: ماهیت این شبکه ها فرد انقلابی را بدبین نسبت به مسایل انقلاب می کند و عملکرد مسؤولان نظام را تحت‌‌الشعاع قرار می‌دهد و نوعی تزلزل در دین را ایجاد می کند و بر همین اساس لازم است باید هوشیار خاص خود در منجلاب فاسد این گروه ها فرو نرویم.
 
این کارشناس مسائل مذهبی استفاده کودکان و نوجوانان از شبکه های اجتماعی و بازی های اعتیاد آور را غلط دانست.
 
وی گفت: ما باید مصالح فرزندان خود را شناخته و آن ها را رعایت کنیم و همه باید بدانید استفاده از فضای مجازی برای کودکان و نوجوانان علاوه بر آن که فایده ندارد و ضرر هم دارد.
 
حجت الاسلام دانشی در پایان با ضروری دانستن آشنایی پدران و مادران با روش‌های تربیت فرزند صالح، گفت: خطرناک بودن این ابزارها را برای فرزندان خود با منطق صحیح و متقن و توجیه های مناسب جای بیاندازیم و بدانید کار اصلی روشنگری نسبت به مضرات این وسایل، و اهداف شوم موسسان آن ها است./9704/302/ب2
ارسال نظرات