۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۲۹۳۶۰۱
فردا و با حضور علما و نخبگان حوزوی؛

نشست عمومی هفتمین اجلاس منطقه ای جامعه مدرسین در ساری برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول اجرایی هفتمین اجلاس منطقه ای جامعه مدرسین حوزه علمیه ساری از حضور بیش از 800 نفر از علما، فقها، نخبگان حوزوی و روحانیان استان های شمالی در نشست عمومی هفتمین اجلاس منطقه ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در مازندران خبر داد.
مسؤول اجرايي هفتمين اجلاس منطقه اي جامعه مدرسين

حجت الاسلام سید صادق صادقی، مسؤول اجرایی هفتمین اجلاس منطقه ای جامعه مدرسین حوزه علمیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، از حضور بیش از 800 از علما، فقها، نخبگان حوزوی و روحانیان استان های شمالی در نشست عمومی هفتمین اجلاس منطقه ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در مازندران خبر داد.

 

وی با اشاره به این که در نشست کمیسیون های تخصصی این اجلاس نیز نخگان و صاحب نظران حوزوی سه استان شمالی حضور دارند، افزود: در این کمیسیون ها مسائل و مشکلات سه استان مازندران، گیلان و گلستان از قبل دسته بندی و جمع بندی شد و امروز در این کمیسیون ها به بحث و تبادل نظر گذاشته شده است.

 

مسؤول اجرایی هفتمین اجلاس منطقه ای جامعه مدرسین حوزه علمیه با بیان این که مسائل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، تبلیغی و مباحث مربوط به حوزه و روحانیت در کمیسیون های تخصصی که امروز در حال برگزاری است به طور جدی از سوی کارشناسان در حال بررسی است، خاطرنشان کرد: این کمیسیون‌های سه گانه در دو نوبت صبح و عصر با حضور حدود 200 نفر از صاحب نظران حوزوی برگزار شده است.

 

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که مباحث طرح شده در کمیسیون ها در نوبت عصر جمع بندی می شود، خاطرنشان کرد: این مباحث طرح شده امشب با حضور دبیران سه کمیسیون و آیت الله مقتدایی نهایی شده و برای گزارش در نشست عمومی اجلاس آماده می شود.

 

مسؤول اجرایی هفتمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در ادامه سخنان خود به اهمیت و آثار مطلوب این اجلاسیه اشاره کرد و گفت: عملی کردن خواسته حضرت امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید به منظور اجتماع و همدلی و ارتباط علما، اتحاد و همدلی علمای مناطق با یکدیگر با جامعه مدرسین و مسؤولان حوزوی و نهادهای روحانیت، کسب اطلاع علما از وضعیت منطقه و کشور و جهان اسلام، کسب اطلاع مراکز تصمیم گیر حوزوی و دولتی از شرایط و وضعیت منطقه و درخواست علما و نخبگان و تهیه گزارش از وضعیت حوزه های علمیه، طلاب و روحانیان استان های برگزار کننده و همچنین وضعیت سیاسی، اجتماعی و فرهنگی استان در اجلاسیه های منطقه ای از جمله مهم ترین آثار و برکات برگزاری این اجلاسیه منطقه ای است.

 

وی با بیان این که مصوبات نشست های منطقه ای جامعه مدرسین از اهمیت بالایی برخوردار است، تصریح کرد: هر یک از این مصوبات در حوزه های دینی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی می تواند راهگشای بسیاری از امور در کشور باشد.

 

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که دستاوردهای این اجلاسیه با توجه به شرایط امروز جهان اسلام و کشور می تواند بسیار اثرگذار باشد، خاطرنشان کرد: به حتم مطالب طرح شده در حوزه سیاسی، فرهنگی و تبلیغی می تواند کشور را در برابر هجمه های دشمنان مصون نگه داشته و در مسیر تحقق اهداف انقلاب رهنمون سازد.

 

وی با بیان این که هر یک از کمیسیون های عنوان شده به بررسی آسیب ها و چالش های مورد نظر در آن بخش ها پرداختند، افزود: همفکری و اطلاع از مشکلات و آسیب های موضوعاتی مانند حوزه های علمیه و روحانیت، وضعیت فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی منطقه ای، ارائه راهکار و راحل جهت حل مشکلات و دغدغه های مطرح شده و همچنین پیگیری و اجرایی کردن درخواست و مصوبات مورد تأکید مسؤولان منطقه از جمله مسائل مهم و قابل پیگیری در این اجلاسیه است.

 

مسؤول اجرایی هفتمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه سخنان خود یکی از مهم ترین دستاوردهای اجلاسیه های منطقه ای جامعه مدرسین را تجلی وحدت و همدلی میان علمای بلاد دانست و تصریح کرد: امروز مهم ترین نیاز جامعه اسلامی وحدت و همدلی داخلی است که می تواند دشمنان را در رسیدن به اهدافشان ناکام بگذارد/950/302/ب2

ارسال نظرات