۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۲۹۳۵۹۴
آیت الله مهدوی:

شواهد، شبهه عمدی بودن حوادث منا را ایجاد می‌کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به قصور آل سعود در حوادث منا، گفت: بی کفایتی آل سعود ربطی به قضا و قدر الهی ندارد، بسیاری از اشخاص اگر آب به آنها می‌رسید زنده می‌ماندند و همه این مسائل شبهه عمدی بودن حوادث منا را ایجاد می‌کند.
آيت الله مهدوي، امام جمعه موقت اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سیدابوالحسن مهدوی، ظهر امروز در مراسم تشییع حجاج جانباخته در حادثه منا حضور پرشور مردم در مراسم تشیع جان باختگان منا را موجب تسکین خانواده‌های آنان ذکر کرد و گفت: خداوند حجاج را در بهترین مکان و زمان از دنیا برد و آنها را مرود پذیرایی قرار داد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به روایتی تصریح کرد: کسانی که با لباس احرام از دنیا بروند در روز قیامت لبیک گویان محشور خواهند شد و مورد مغرفت و رحمت خداوند واقع می‌شوند و این سعادتی بزرگ و توفیقی مهم بوده است که نصیب حجاج شده است.

 

وی با اشاره به بی کفایتی آل سعود و کوتاهی و بی توجهی در حادثه منا اظهار کرد: آل سعود با بی کفایتی و سوء مدیریت موجب شکل گرفتن این حادثه شده است ولی تلاش می‌کند با ربط دادن این فاجعه به قضا و قدر الهی خود را تبرئه کند، کوتاهی اشخاص در انجام وظایف و بی کفایتی آل سعود ربطی به قضا و قدر الهی ندارد.

 

آیت الله مهدوی قرائن و شواهد را موجب ایجاد شبهه عمدی بودن حادثه منا دانست و خاطر نشان کرد: چند هزار نفر کشته و مجروح روی زمین افتاده بودند ولی مأموران آل سعود هیچ اقدامی نمی‌کردند، بسیاری از این افراد اگر به آنها آب می‌رسید جان خود را از دست نمی‌دادند و همه این مسائل شبهه عمدی بودن را تقویت می‌کند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری ضمن تأکید بر لزوم تشکیل کمیته حقیقت یاب برای بررسی فجایع رخ داده در مراسم حج امسال تصریح کرد: آل سعود باید کوتاهی و قصور خود در انجام وظایف را بر عهده بگیرد، امیدواریم این جنایت موجب شود تا شیوه مدیریتی حرمین تغییر کند./1304/202/ب1

ارسال نظرات