۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۲۹۳۵۸۵
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران:

فاجعه انسانی منا نقاب از چهره پلید آل سعود کنار زد

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که فاجعه غم‌بار منا نقاب از چهره آل سعود کنار زد و چهره پلید آنها برای ملت های جهان آشکار شد، گفت: اینکه دست آنها در دست صیونیست‌ها و آمریکا است برای جامعه جهانی آشکار شد.
معاون تبليغ حوزه علميه مازندران

حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری با اشاره به این که منطقه‌ای برگزار شدن اجلاسیه جامعه مدرسین برکات بسیار مهمی برای برای استان های مختلف کشور دارد، گفت: حضور بزرگان قم موجب قوت قلب متدینین، مؤمنین و علمای منطقه می شود و همچنین از حضور علمای مناطق دیگر در قم کاسته می شود.

 

وی افزود: یکی از تقاضاهای علمای منطقه از جامعه مدرسین این است که این اجلاسیه به صورت منطقه ای برگزار شود تا مردم بزرگان دین را ببینند و بزرگان دین نیز در مناطق حضور به عمل برسانند تا دلدادگی مردم به دین و نظام و حوزه بیشتر می شود و حوزه از بدنه جامعه جدا به حساب نمی آید.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به برگزاری جلسات متعدد کمیسیون فرهنگی تبلیغی هفتمین اجلاسیه جامعه مدرسین در استان گفت: باید از ظرفیت‌ها و پتانسیل بالای حوزه های علمیه، مساجد، اماکن مذهبی در جهت تقویت مبانی دینی و فرهنگی در جامعه بهره گیریم.

 

حجت‌الاسلام صادقی با اشاره به گسترش روزافزون شبکه‌های ماهواره ای، تضعیف مبانی دینی و بی‌هویت کردن نسل جوان را مهم‌ترین هدف این شبکه‌ها دانست و خاطرنشان کرد: ترویج مبانی دینی بهترین راه مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان است.

 

وی با اشاره به این که در کمیسیون فرهنگی تبلیغی آسیب‌ها و چالش های تبلیغ از سوی کارشناسان و صاحب نظران حوزوی مورد بحث و بررسی قرار گرفت، گفت: در این جلسات مسائلی نظیر گسترش شبکه های ماهواره ای، بدحجابی، اعتیاد، کاهش نرخ جمعیت، شبکه های مجازی و سایبری و همچنین از بین رفتن قبح طلاق و دیگر مباحث فرهنگی مورد بررسی قرار گرفته  وراه کارهای لازم جهت کاهش این معضلات اجتماعی ارائه شده است.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران ادامه داد: قرار شد برای عملی شدن این پیشنهادات یک قرارگاه فرهنگی ملی تشکیل شود و بعضی از مسائل همانند امر به معروف و نهی از منکر برای یک تشکیلاتی برای خود داشته باشد.

 

حجت الاسلام صادقی در بخش دیگری از سخنان خود به مسأله دریا اشاره کرد و با بیان این که متأسفانه علیرغم مشکلات فرهنگی که به واسطه حضور گردشگر و توریست در استان های شمالی داریم اما هنوز متولی دریا مشخص نیست، بیان داشت: درجلسات کمیسیون فرهنگی تبلیغی هفتمین اجلاسیه جامعه مدرسین قرار شد برای مسأله دریا راهکاری بیاندیشند و متولی دریا مشخص شود تا شاهد مشکلات فرهنگی در این بخش نباشیم.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فاجعه انسانی در منا اشاره کرد و با بیان این که این فاجعه اوج خباثت آل سعود را نشان داد، ادامه داد: آل سعود ماهیت پلیدی دارد و بارها با توجه به اینکه سعی می کردند این ماهیت پلید را با عنوان خادم الحرمین مخفی نگه دارند اما باز هم آشکار شد.

 

حجت الاسلام صادقی ادامه داد: این فاجعه غمبار را که باعث دلسرد شدن مردم نسبت به حج به عنوان یک واجب دینی اثرگزار شد محکوم می کنیم.

 

وی با بیان این که کشورهای اسلامی به ویژه سازمان کنفرانس اسلامی باید مدیریت حج را از دستان کثیف آل سعود خارج کند، ادامه داد:  همانطوری که بزرگان پیشنهاد داده اند تولیت حج و سرزمین امن الهی اعم از مکه و مدینه به دست افرادی از کشورهای اسلامی بگذارند./950/302/ب2

ارسال نظرات