۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۲۹۳۲۴۲
نماینده ولی فقیه در نجف‌آباد:

فاجعه منا، خون بهای بیداری جهان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسناتی گفت: امت اسلام برای بیدار شدن باید بهای سنگینی را می پرداخت و حادثه منا بهای سنگین بیداری مسلمانان است.
حجت الاسلام حسناتي، امام جمعه نجف آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف‌آباد، حجت الاسلام مصطفی حسناتی نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف‌آباد پیش از ظهر امروز و قبل از اقامه نماز بر پیکر مطهر مهاجر الی الله، بهرام بهرامیان، با تسلیت و تبریک عروج عارفانه ضیوف الرحمن که خداوند این گونه خالصانه ملاقات خودش را نصیب آنان کرد، به ایراد سخن پرداخت.

 

حجت الاسلام حسناتی فاجعه غمبار و خونین منا را دارای دو چهره بیان کرد، و افزود: از یک سو این فاجعه نشان از بی لیاقتی، بی کفایتی و ددمنشی آل سعود است که بار دیگر صحنه کربلا و رفتار یزیدیان را به نمایش گذاشتند.

 

وی در ادامه بیان کرد: اگر در میدان کربلا، از آب  که ضروری ترین نیاز بشر است، مضایقه کردند، امروز نیز آنان که خود را خادم الحرمین می نامیدند ثابت کردند که خائن الحرمین هستند و این ضیوف الرحمن قربانی قدرت طلبی شاهزادگان سعودی شدند.

 

نماینده ولی فقیه در نجف آباد درباره جنایات آل سعود نسبت به کشورهای اسلامی گفت: اینها ظالمانه و خائنانه به کشورهای اسلامی هجمه کردند که از آن جمله کشور یمن، بحرین، عراق، سوریه، پاکستان همه جزء دیار اسلامی است که با دستان آل سعود و حامیانش آلوده شده است و گروه های داعش، طالبان، القاعده همه گروه های تروریستی و مفسدی هستند که از سرمایه اسلام و مسلمین تغذیه می شوند.

 

وی ایجاد تفرقه و خونریزی را از دیگر جنایات آل سعود در منطقه و کشورهای اسلامی بیان داشت و افزود: آل سعود و وهابیت زاده انگلیس و تربیت شده دست استعمارگران جهان آمریکا و اسرائیل هستند و این دست های آلوده چنان پشت مرقد مطهر پیامبر اکرم و خانه خدا پنهان شده بود، که جهان اسلام با آن همه ترور، تفرقه و خونریزی که از آن رنج می بردند، عامل این جنایات را نمی شناختند.

 

حجت الاسلام حسناتی فاجعه منا را بهای سنگین بیداری جهان اسلام برشمرد و تصریح کرد: امت اسلام برای بیدار شدن باید بهای سنگینی را می پرداخت و زمانی امت اسلام بعد از 50 سال از رحلت پیامبر در فتنه بنی امیه گرفتار شدند و تنها واقعه عاشورا توانست این بیداری را ایجاد کند، امروز نیز برای بیداری جهان اسلام از این خائنین الحرمین باید خون این مظلومان ریخته می شد.

 

وی در ادامه بیان داشت: امروز به برکت خون این زائران بیت الله الحرام، چهره یزیدیان زمان روشن شده است و مهمترین دستاوردی که از این واقعه برای نه تنها کشورهای اسلامی بلکه برای بشریت به دست خواهد آمد، نجات بشریت از یوغ استعمارگران و فتنه جویان است.

 

امام جمعه نجف‌آباد اول قدم طواف کنندگان بیت الله الحرام را بیداری نسبت به جهان اسلام بیان کرد و افزود: این خون ها به ناحق ریخته شد، زمینه بیداری جهان اسلام خواهد شد و آنان که در این فاجعه به لقاء الله پیوستند، ضرر نکردند و از کنار بیت الله به خود خداوند ملحق شدند و اکنون در محضر پیامبر اکرم هستند چنان که در روایت است هر کس در حال احرام از دنیا برود، روز قیامت در همان حالت و لبیک گویان وارد محشر خواهد شد.

 

وی در ادامه بیان داشت: رذالت، پستی، بی کفایتی آل سعود و وهابیت که خود را اداره کنندگان حرمین و کل عالم اسلام می دانستند، رو شده است و اگر امت اسلام به موقع بیدار می شد، و اجازه نمی داد آل سعود در کشور های اسلامی این گونه تجاوز کند، امروز این بهاء داده نشده بود./1306/202/ب3

ارسال نظرات