۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۷
کد خبر: ۲۹۳۱۱۴
مدیر کل تبلیغات اسلامی کرمانشاه:

هیأت‌های مذهبی شئون محرم را رعایت کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی کرمانشاه با تأکید بر لزوم حفظ شئون محرم در هیئات مذهبی، گفت: مداحان باید شأن خیمه امام حسین(ع) را در محرم حفظ کنند.
مدير کل تبليغات اسلامي کرمانشاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم ظهر امروز همایش مداحان، مدیران، هیئات مذهبی و شعرای آیینی در جموعه فرهنگی بعثت استان کرمانشاه برگزار شد.


حجت الاسلام اسماعیل قبادی مدیر کل اداره تبلیغات استان کرمانشاه با بیان توصیه هایی و انتظاراتی که حاکمیت به حق نظام جمهوری اسلامی ایران از مداحان دارد عنوان داشت: آن چه که اهداف نظام و وظایف اصلی است، باید یادآوری شود.


حجت الاسلام قبادی با اشاره به انتظارات از مداحان و مدیران هیئات مذهبی، تصریح کرد: دلسوزی این عزیزان نسبت به نظام، قرآن و اهل بیت(ع) است، مجالس و خیمه ای برپا کنید که افتخار نام امام حسین (ع) را داشته باشد و با تمام توان به استقبال محرم می رویم که بتوانیم عزاداری با شکوهی برگزار کنیم.


وی در ادامه افزود: هیئات مذهبی و مداحان باید نسبت به رعایت نظم و انضباط اهتمام ویژه ای داشته باشند و شأن خیمه امام حسین (ع) باید رعایت شود.


مدیر کل اداره تبلیغات استان کرمانشاه خطاب به مداحان یادآور شد: از نوحه های بی محتوا و بی ربط و ناموزون بپرهیزید و رعایت حق الناس و احترام همسایه را به جا آورید و همچنین ساعت هایی که برای عزاداری مقرر شده است را رعایت کنید.


حجت الاسلام قبادی بیان داشت: هیئات مذهبی باید همکاری و ارتباط مناسبی با ارگان های نظامی برای تأمین امنیت در ماه محرم را داشته باشند، مدیر هیأت مسؤول اتفاقات ایجاد شده در هیئات و مراسمات مذهبی است بنابذاین بسیار هوشیار باشد که از این اتفاقات پیشگیری کند.


این مسؤول ابراز کرد: هیچ کدام از مراجع تقلید اجازه آزار و اذیت رساندن به همسایه ها به دلیل صدای مراسم را نداده اند، باید در محرم چشم بینا و تیزی داشته باشیم و از ایجاد بی نظمی منحرفان که در پی این هستند که نظام را زیر سوال ببرند، پیشگیری کنیم.


وی خاطر نشان کرد: مداحان و مدیران مذهبی، دین اسلام را ترویج و تبیین میکنند و فرقه های انحرافی و ضد اسلام، آدم کشی و قتل را ترویج می کنند و این از اهداف انقلاب  و اسلام به دور است.


حجت الاسلام قبادی در پایان اظهار داشت: از دعوت مداحان و سخنرانانی که هم جهت با اهداف نظام و انقلاب نیستند و بی محتوا صحبت می کنند به شدت جلوگیری کنید، علایم ناشایست را در هیئات مذهبی جمع آوری و از لخت شدن افراد در مراسمات مذهبی جلوگیری کنید./857/202/ب3

 

ارسال نظرات